Snart, snart är det jul igen.......

.....denna älskade jul!

 

 
 

Nu börjar mitt älskade excellark att fyllas på. All planering inför glöggkvällen, julmaten, julpyssel, julklappar, julgodiset, de få kakor som bakas i det Knazzonska hemmet. Planering för när var och hur.

 

I år kommer älskade vännerna "extradottern" Jessica och hennes man Martin och Mimmi till oss för att bl.a. göra Leverpastej till julbordet. Tror vi skall ta tillfället i akt att även göra julkorven då när mästerkockarna ändå är på plats. Detta datumet är viktigt att boka in i tid!

Sedan får vi se om vi bokar in fler pysselaftnar.....får se om några är intresserade!

 

Första adventfikat tar vi alltid i stan med alla våra barn och respektive men sedan är det landet och Stugan som gäller. Ända fram till Tjugona Knut! Sedan är det stan igen och de vanliga veckorutinerna!

 

Måste även åka på ett par julmarknader och absolut upp till Tofta Herrgård och deras underbara marknad. Det är ett måste! Får se om jag hittar något ytterligare som kan locka  till liten utfärd. Någon som har ytterligare förslag?

 

Julklappar ja, i år, som tidigare år, blir det mycket eget tillverkat. Lite mer än vanligt tror jag faktiskt och några nyheter!

 

Maten, pyntningen, pysslet, julmusiken....allt bara ÄLSKAR jag. En del julmat är redan förberett och finns i frysen. En del har jag samlat in som råvaror eller kryddningar till det som skall lagas. En del är det som nu samlas ihop i form av recept och hamnar på listan!

 

Baka bröd kan jag göra i god tid, trilla köttbullarna och även min mammas recept på pepparkakor fast lussebaket skall ALLTID göras kvällen innan! Traditioner får man inte rucka på för mycket.

 

Men först, allra först skall planeringslistan göras - datum där var sak har sin tid......planeras in och sedan är det bara att följa! Med åldern blir jag mer och mer planeringsnörd!

 

Snart är det jul igen, ja snart är det jul igen .............

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0