Trädgården den 23 juni - motgångarna

Tänkte blogga om min midsommar....men det blir inget med det. Inte för att jag inte haft en underbar sådan som innehöll både familjegemenskap, dans och god mat men allt det där behåller jag för mig själv....denna gången!
 
Det jag istället skall dela med er är min trädgårdsframgångar och motgångar. 
 
Jag börjar med det motgångarna!

 
 
En massa av dahliorna som jag satte kom aldrig upp och rabatten ser ut som en "disaster". Ser så himla tråkigt ut så här kommer jag i veckan att ta mig till Plantagen eller Blomsterlandet och köpa perenner (rea på dessa nu) och se om jag kan få någon ordning på det. Dessutom fick jag någon ohyra som åt sig igenom stjälkarna på vallmon som gjorde att de gick rätt av innan blomningen...tror ni jag blev både ledsen förbannad eller....men vad hjälper det. Försökte med allt i ohyresprutning men inget hjälpte.
 
Jaha så kommer vi till den berömda kålbädden... vet inte vem jag nu skall skydda mot? Kålfjärilen, det grävande djuret eller mördarsniglarna. Täcker jag för kålfjärilen så kommer lilla djuret fram plus mördarsniglar. Håller jag öppet så kommer kålfjärilen! Nu har jag gett upp...nu planterar jag alla jordgubbs- och smultronrevor där istället! Så får vi hitta på något till nästa säsong. Revorna skall sedan få bli ersättare där jordgubbar och smultron behöver bytas ut! Eller för den som vill ha lite extra så finns det här att hämta!
 
Äppelträdet och även ett av körsbärsträden har blivit totalt angripet av bladlöss. Vi sprutar och sprutar....nu har jag gett upp där med. Vet inte vad jag skall göra...gräva upp och ersätta äppelträdet och såga ner körsbärsträdet????? Inga körsbär på detta trädet och inga äpplen så dessa stackare gör ingen glad!
 
Kan ohyran ha med den milda vintern att göra????
 
Nu tar vi en ny bloggsida och berättar om det roliga istället
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0