Trädgården 23 juni - framgångar

 Ja så skall jag då berätta om det som gått bra:
 
                 
 
Vi får äntligen vindruvor på våra vindruvsplantor! Fantastiskt. Letar igenom varje dag och toppar två ögon ovanför druvklasen! Allt efter råd från kär väninna!
 
Ringblommor och rosor trängs och trivs (ni vet att man kan torka bådas blad och använda i sallader hela året runt). Årets nyheter odlingarna framför söderväggarna med bönor, majs, physalis växer så det knakar och även jordgubbar och smultron trivs i sina upphöjda bäddar. inne i växthusen växer det nu lite mer organiserat än förra året och tomaterna på alla plantorna är på G!
 
Detta uppväger de övriga motgångarna i trädgården men jag skall ändå ta reda på VARFÖR och "göra om göra rätt" till nästa år!
 
Så ni som har tips på vad jag kan göra - skicka gärna detta till mig!
 
Slutligen ett tips på ett par växter som jag lärt mig älska lite extra mycket. Min yemenitebasilika och min ananassalvia som finns med mig varje år. Basilikan övervintrar inomhus - däremot inte salvian. Jag sparar därför frön från den och frösår varje år. 
Denna salvia är en underbar smak i teet, i sockerkakan, i fruktkrämen, finhackad bland jordgubbarna ihop med finhackad basilika!
 
 
Nu väntar jag bara på att hallonen bakom "boa" skall mogna........där finns masssssor!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0