Nytt år nya möjligheter.......

.....är det inte så man säger?
 
Jo då visst säger man så men det är inte bara nya möjligheter för att det är nytt år utan för att det är en ny dag, en ny timme, en ny minut, möjligheterna går inte att spara dom finns bara just NU.
 
Men ibland ger vi oss inte dessa möjligheter utan kväver dom i oron inför framtiden.
 
Det kan vara allt från hälsa, ekonomi, vänskap/ovänskap, barnens väl och ve, arbete...."you name it". Som jag just nu. Varit vaken sedan halv tre och snurrat och snurrat. Då gick jag upp och  satte mig vid datorn för att skingra tankarna som kommer farande som små projektiler så fort man sluter ögonen.
 

Oron är den ränta vi får betala när vi lånar bekymmer från morgondagen...

Visst är det så! Tänk om vi kunde bli så förnuftiga så vi inte oroade oss för det där som faktiskt kanske aldrig sker.
 
90 % av det du oroar dig för kommer aldrig att inträffa och de andra 10 % inträffar antingen
du oroar dig eller inte...så varför oroa sig?
 

Nej nu skall jag försöka få i mig lite sömn. Hoppas jag brutit "snurrstadiet"!! Godnatt....eller jag menar Godmorgon...klockan är 04,35 piiip!

Kommentarer
Postat av: satu

Man skall aldrig oroa sig mitt i vargatimman, kan inte bli bra! Och helt sant är att man inte skall oroa sig för såndat som inte hänt ännu, dom som lever och är lyckligast är dom som lever i nuet. (Vilket jag själv har svårt för, jag tror livet har lärt mig att vara orloig dumt nog)

Många kramar and dont worryr!

Svar: Ja du har fått din del av tuffa tider så jag förstår att oron ligger och lurar. Det är något vi alla får jobba med....varje dag!!! Puss o kram hjärtat mitt!!
Tinna

2013-01-03 @ 10:12:19
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0