Virriga käringar

Söndag kväll och jag är både mätt och VÄLDIGT trött.
Skall titta på Så skall det låta, sedan är det sängen...jag lovar!!!!
 
Haft en go helg med massa roligheter och mysigheter.
 
Det roligaste var nog när jag satte ytterdörrsnyckeln till stan i dörrlåset på Volvon. Snacka om att man är disträ!!! Hade varit med min väninna och handlat blommor och kommer till bilen med en massa påsar med olika blommor mm. Det var väl i och för sig lite kul...men det som inte var kul var att jag inte fick ut den. Det var som om låset bet sig fast i nyckeln. "Har du nu satt in fel nyckel så skall du INTE få tillbaks den".
 
Min enda tanke var - detta får bara inte vara sant. Kan man ringa en bärgare och säga att ni måste bärga hem min bil för jag kommer inte in. För att jag satt ytterdörrsnyckeln i bildörren istället för bilnyckeln.Villigt erkänna att det kändes redan här VÄLDIGT pinsamt.
 
Efter lite panikartat lirkning och försök att få ut nyckeln tänkte jag att jag måste gå in och kolla om de i blomsteraffären har någon form av olja...kanske kan hjälpa...
 
Min väninna var kvar vid bilen och precis när jag skulle gå in genom dörren för att be om hjälp hör jag henne ropa -Tinna jag fick ut den.
-Vad gjorde du, frågade jag.
-Jag fräste till och väste SLÄPP NU MED DETSAMMA DITT FÖRBANNADE LÅS samtidigt som jag drog och ut kom nyckeln.
 
Till historien hör att när vi så småningom då kör ut från parkeringen får vi se en storögd man sittandes i en långtradare som precis avlämnat flera vagnar med blommor till butiken. Först har han alltså beskådat en virrig käring som tar fram hela sin nyckelknippa, väljer ut "rätt" nyckel, stoppar in den i bildörrens lås. Sedan två käringar som förtvivlat försöker få ut nyckeln.

En av käringarna försvinner för ett kort ögonblick samtidigt som den andra väser och spänner ögonen i bildörren och säger SLÄPP NU MED DETSAMMA DITT FÖRBANNADE LÅS och låset släpper taget om nyckeln!
 
Ja, man kan ju bara tänka sig vad denne unge man tänkte!!!
 
Hur i Herrans namn kan man vara så virrig så man tar fram hela nyckelknippan, väljer ut ytterdörrsnyckeln för att öppna bildörren. Kan bara hända mig!
 
 
Det är en sådan här nyckel man använder i en bildörr!!!!

Kommentarer
Postat av: mita

Du ÄR för underbar när det händer knas saker :O) Dina ansikts uttryck skulle dokumenteras hihi.

2013-02-25 @ 10:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0