Så mycket dumt folk det finns!

Tänk jag slutar aldrig förundras!
 
Människor med så dålig självdistans, som tror världen snurrar enbart kring dom själva.
 
Jag har träffat flera av denna sort, vissa värre än andra.
 
Männsikor som mer eller mindre njuter av att göra andra illa, som inte har förmågan till empati överhuvudtaget.
 
Vad beror det på att vissa utvecklas åt detta hållet? Är det deras egna tillkortakommande som styr? Deras dåliga självförtroende som styr? Inte föds man till detta. Vad är det som händer på vägen i dessa personers liv?
 
Vad vet jag, en vanlig enkel liten människa som inte ens förstår hur människor är funtade som gör så här.
 
Jag har en otrolig bastrygghet (har jag förstått under livets gång) som gör att jag mycket sällan tar åt mig av dessa personers påhopp och elaka kommentarer. (Tvärtom så skickar jag gärna tillbaka en och annan sanning. Som självklart inte är speciellt uppskattat.)Det vet jag däremot andra som har gjort, som kanske inte har den självkänsla som behövs för att inte bry sig. Människor som blivit mindre och mindre allt eftersom processen pågår.
 
Vad jag heller inte förstår är hur dessa personer kan dra till sig andra och får med dom i denna process. Personer som ser upp till dessa personer!! Se upp till en så egotrippad, självälskande person. Den personen älskar ju bara sig själv......inga andra. Han/hon vill bara ha ja-sägare runt sig och personer som älskar honom/henne.
 
Dessa personer är för mig väldigt, väldigt små. Dessa personer är de jag helt utesluter ur mitt umgänge. Dessa personer klarar jag mig alldles utmärkt utan.
 
Men jag slutar ändå aldrig att förundras att dom finns och varför!!!

Kommentarer
Postat av: Roger

Bra skrivet Tinna. För mig så är dessa människor bara stora egon och absolut inget att bry sig om. Nä, putta ut dom ur livssfären bara.
Kram ♥

2013-02-06 @ 13:32:45
Postat av: Satu

Hela vårat samhälle idag uppmuntarar til JAG tänk hela tiden. Om du skall må bra skall du BARA GÖRA SÅ DU MÅR BRA hur eller vilka medel spelar ingen roll. Om man inte syns finns man inte heller för den delen.
Jag träffar många runt 16-21 i mitt jobb och alla vill samma sak, bli kända.. hur eller varför seplar ingen roll.. bara dom får synas.

Krams på dig!

2013-02-06 @ 16:18:23
URL: http://www.satuknape.com
Postat av: Henrik

Hmmm... Kan det vara en viss... ?

Svar: Ja kära Henrik det är bl.a. den person som vi båda känner men tyvärr, tyvärr finns det många, många fler av den sorten!! Kram
Tinna

2013-02-08 @ 09:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0