Drömmar

 
Man pratar om att alla drömmar har en betydelse rent symboliskt.
 
Om detta är sant då undrar jag vad det är för symbolik i mina drömmar.
 
I många år drömde jag om att vi, min fd man och jag, hade köpt huset i Sävedalen där jag växte upp. Det kändes fantastiskt att äga mitt gamla barndomshem och allt var precis som när jag flyttade från för en massa år sedan.
 
Sedan 6-7 år tillbaka drömmer jag inte detta längre. Istället har jag en rätt jobbig återkommande dröm att jag letar febrilt efter min handväska. Eller att jag skall iväg hem från en resa och har inte ens börjat packa och bussen ut till flyget hem skall gå vilken minut som helst! Jag rafsar och jag river i kläder och ting för att få ner det i resväskan men inser att jag kommer inte att hinna. Då vaknar jag upp och tänker, tack gode Gud, det vara bara en dröm!
 
Knasigt. Väskan kan jag förstå eftrsom jag vid massa tillfällen glömt kvar den men jag har hittills alltid fått tillbaks den. Men att jag inte är färdigpackad. Jag som alltid är klar i väldigt god tid både vad gäller packning och i tid på flygplatser m.m..
 
Är det någon som är drömtydare? Någon som kan sådant där mer än jag? I så fall har jag en massa andra knasiga drömmar jag gärna skulle vilja få hjälp med. Fast jag tror nog att det mesta bara är en massa trams man drömmer men........ kanske inte allt.
 
Vi får se - kanske får jag svar!

Kommentarer
Postat av: satu

Tror drömmar är ett sätt att bearbeta dagen eller sådant som gnager.. på en sida hitta jag denna info:
Reseförberedelser
Du drömmer att du packar och packar men utan att du någonsin kommer iväg. Det kan också dyka upp något eller någon som förstör för dig. Återigen en stressdröm som betyder att du inte får uppskattning för det arbete du gör. Att andra ignorerar dig eller tar det du gör för givet.

http://bloggbruden.wordpress.com/dromtydning/

Bara en källa ;) Finns ju miljontals drömtydningsmetoder :D

Krams!

2013-02-12 @ 14:49:33
URL: http://www.satuknape.com
Postat av: jessi

Ja jag vet inte så mycket om det men några få grejer har en vän till mig som läst lite psykologi berättat om . Den första drömmen kan helt enkelt handla om att du längtade tillbaka till en tid som var lycklig och trygg. Att det inte var så bra i ditt liv just då och att du längtade "bort" ofta återkommer man då till ställen eller människor man var lycklig med senast. De andra drömmarna där du är stressad över att ha glömt och har tidspress handlar ofta om att man har något som hänger över en som man känner att man inte hinner . Drömmar där man blir jagad av någon eller något handlar om att man inte "hinner ikapp i livet" ja ungefär så sa han när jag frågade om mina drömmar, som liknar dina på vissa punkter.

2013-05-19 @ 20:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0