VILKEN MORGON!

Varit ute sedan kvart i åtta - grejade lite i trädgården (krattade rent det brända i slänten för att göra en andra eld-omgång senare i dag) och sedan tog Ebba och jag vår morgonpromenad.
 
Alldeles, alldeles tyst och stilla. Mötte först ett rådjurspar som hoppade ut strax framför oss och fortsatte sedan galant mot skogen borta vid ängen. Hela Ebba skakade av frustration över att hon inte var lös! (Tack och lov tänkte matte). En fasan som gol flera gånger - antagligen för att impa på fasanhönorna), så precis innan vi kom hem, en "brölande" bock som ropade efter rået. Än en gång till riste det till i hela Ebba.
 
Nu ligger hon utanför och "solar" sig - väl kopplad i lina så matte slipper oroa sig för rymningarna! Nu skall jag ta en kopp kaffe och sedan fortsätta med frösådd och rensning av sista grönsaksbädden dit jordgubbsplantorna skall flyttas. Den bädden dom är i idag skall vi bearbeta med roundup - den är så full av kvickrot att vi inte kan rensa bort det!
 
Sedan får jorden där vila i ca 3 veckor innan rensning, ett antal jordsäckar och gödsel läggs till och frösådden kan ta fart.
 
Håkan skall fixa det sista med växthus nr två. När allt står klart kommer det bilder - jag lovar. Är så otroligt glad för vår trädgård. Nu har jag inte tid att vara inne längre - ha det gott alla väner och ha en fantastisk söndag! Det skall jag ha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0