Så var påsken snart tillända!

Nu har vi firat helg i 4 dagar. Har varit fantastiskt roligt och barnen har kommit olika dagar p.g.a. bilmässa i Stockholm.
Långfredagen var vi faktiskt helt själva och hela dagen gick till inköp och matlagning. Inköpet är ok men upplockningen är urtråkig. Dessutom får jag sådant där tryck över axlarna att jag måste städa ur och organisera i kylen innan jag kan sätta in allt nyinköpt. Allt tar så mycket längre tid men å andra sidan vet jag sedan exakt vad jag har och var jag har det.

Ja, ja nu fixade detta till sig och sedan lagade jag mat i 6 timmar!!!! Några kanske säger "du är inte klok" men ni förstår...ställ mig vid spisen med en massa bra råvaror och sedan är jag lycklig!!! Så är det nu bara.

Vad det blev, jo bilderna ser ni här, recepten skall jag skriva ner på en annan bloggsida senare!

På påskafton var det Erik och Joanna, Magnus och Johan ochså Håkan och jag förstås. Vi t.o.m. kunde tända upp vår lilla eld i trädgården tack vare gott väder och lite vind.

Senare på kvällen var vi hos grannen och såg deras enorma påskbrasa. En fantastiskt härlig påskafton.

Här kommer lite bilder:



Påskmenyn somdessutom innefattade heta saffranskryddade kycklingklubbor samt så klart Janssons Frestelse!

Från vänster till höger: Erik, Joanna, Magnus, Johan och Håkan.

Och så lite eldning!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0