Så kom Påskdagen

..och då var det dags för Magnus att göra entré för andra dagen i rad ihop med Henna och Per som alltså inte kunde vara med på lördagen eftersom de planerat att åka till Elmiamässan ihop med goda vänner.

Jag planerade då att vi skulle äta plommonspäckad fläskkarré och när jag sa det trodde jag Per skulle få infarkt!!!! PåÅSKMATEN DÅ!!!!!!

Nemas problemas! Fram med förättstallrikar och så la vi upp mammas sill, dill- och pepparotssill, räkbomb, wasabirullarna med lite ingefära, kokta ägghalvor......och bröd. Ni skall veta att Per tog två rejäla sådana tallrikar och sedan åt han steken med kantarellsås och postatis och en massa geléer och tog även om här. En sak vill jag säga...det är fantastiskt roligt att laga mat till min och Håkans familj. Alla äter med så god aptit och då är det så otroligt mycket roligare att laga maten också!

Idag åkte vi iväg till vår älskade Charlotte och lämnade över lite grand också...hon som vi, är ju galen i pepparot så både wasabirullen och pepparotssillen ville jag hon skulle få plus lite annat.

Så nu mina vänner är faktiskt nästan all mat uppäten. Lite skall jag ha till lunch på jobbet men inte blev det något att kasta!!! UNDERBART!

Så lite bilder från Påskdagen:

Håkan berättar om skivan med de första stegen på månen. Den är han lite extra stolt över att äga faktiskt och Magnus tyckte i alla fall också att det var lite fräckt!

 

 

En kärlekstörstande katt får all omvårdnad och kärlek som finns av kattälskaren Henna.


Kommentarer
Postat av: Anonym

låter så gott alltihop, är extra nyfiken på vad räkbomb är !! ser fram emot recept:-) kram Jessi

2012-04-09 @ 16:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0