Hemma igen!

Så har vi varit och hälsat på Jessica och Martin och lilla Mimmi! Haft en härlig helg med mycket god mat, mycket skratt och mycket pussande och kramande med Mimmi. Denna lilla tjej är så himla glad och så himla söt (jag säger som Martin...hon ÄR faktiskt OVANLIGT söt!!!) så man smälter som smör i solsken. vi har umgåtts så mycket det gått och jag har njutit av varje sekund.

Vi kom  ner runt 21-tiden till Kuggeboda med kylväskan full med kräftor och räkor och ett parflaskor vin. Vi hade lovat ha lite extra gott med oss ner och det var kanske lite mycket IGEN (jag har så svårt att räkna så att det bara skall räcka!!!!) men det som blev över frös martin ner. Det kan dom njuta av en annan kväll istället. Jessica och martin hade gjort en härlig ostbricka och lite aoili m.m. som tillbehör. Tyvärr tog vi inga foton...men ni har ju sett kräftor innan.

Var uppe och "kikade" på Mimmi som sov så gott och pussade på henne i luften.

Dagen efter tog vi däremot en promenad, hon och jag och Ebba. En underbar runda med besök vid havet (även om det inte är vårt västkutshav) och Ebba badade. Jag sjöng hela vägen och vi mötte lite folk under promenaden som säkert undrade vilken underlig figur som kommit för att hälsa på hos Ohlssons!!



Vad sjunger du nu Tinna, kan du sjunga den igen?

Sedan åt vi en fantastisk frukost som var uppdukad när vi kom tillbaka och sedan åkte vi "tjejer" in till Ronnyby till en underbar heminredningsbutik som jag höll på att gå crazy i. Var ändå duktig...endast en pyjamas "Lexington" som såldes till halva priset.

Sedan var det dags för trädgårdsarbete medans karlarna tog sig till marinmuseet. Innan dess hade dom faktiskt fixat ställning till Mimmis hänggunga. Blev jättebra. jag gick an med stor frenesi på hallon och vinbärsbuskar som behövdes tuktas ordentligt och Jessica rensade kirskål. har faktiskt känningar i tumvecket idag, efter sekatören. visste faktiskt inte att dom musklerna var så otränade. Hir det blev?+ Nja nu ser det ju lite ynkligt ut men till nästa säsong kommer det att se helt annorlunda ut!!!



Syns inte speciellt på bilden men om ni visste vilken skillnad. Nu ser detfaktiskt prydligt ut, i alla fall i verkligheten!


Så kom grabbarna hem och Jessica hade satt Mimmi i badet Om ni visste med vilken glädje och frenesi som Mimmi svätte vatten på allt och alla som kom i närheten. Så mjukisgo hon blev sedan när mamma hällt lite olja dessutom i badvattnet. Sedan var det dags att fixa middag igen. Martin hade haft en fond småkokandes hela dagen som sedan skulle silas oc sedan var det dags för viltköttet att "ramla" i. Mmmmmm säger jag bara. Innan dess hade jag gjort nässelsoppa med små primörägg till. Blev som vanligt jättegod. Men detta kan nästan inte gå fel. Sedan blev det viltgryta med "Hälge"-vin. Blev rekommenderad från Systembolaget att köpa detta men det var ingen höjdare. OK men det finns godare även till lägre pris. Sedan blev det en urgod desert, en liten minicheesecake i glas kan man säga med kondenserad mjölk som kokat i vattenbad i 1 1/2 timma. Däremellan var det turkisk youhurt. URGOTT. Jag var ganska trött och sa faktiskt godnatt redan vid 20-tiden. Kände att jag måste ha SÖMN.

Imorse var det promenad klockan 06,30. Underbar morgon och sååå ledsen jag inte hade kameran med mig när Ebba skulle hälsa på kossorna. Dom var lika nyfikna på henne som hon på dom. De stod nästan nos mot mule men sedan backade Ebba. Dom där hundarna var FÖR stora.

sedan var det dags för loppistur inne i Ronneby. Om jag handlade...ja det är klart men inte jättemycket. Hittade avokadoskålarna med skedar som jag har 2 st som jag fått av Johan. Har letat efter fler...det är sällan vi tar fram dessa till oss två men man kan ju göra någon god förätt om man blir fler. Hittade 6 st för 50 kronor!!! Och gamla "Populär Mekanik" från 50 och 60-talet. För 10 kronor styck!!! Håkan har redan bläddrat lite och småler!!!

Nu är vi alltså tillbaka igen och skall bara koppla av, ta en kopp te och titta lite på TV. Imorgon skall jag upp tidigt och tillsammans med de två övriga säljledatna hålla i en säljutbildning från 10 till 14,30. Behöver vara utvilad tills dess så det blir ingen sen kväll.

Nästa helg skall vi ta med oss Charlotte, Stefan och Michaela och dra iväg till skogen och plocka svamp. Innan dess skall vi till Charlotte på fredagen och äta middag. Så HIMLA mysigt. Sedan följer hon med till landet och så kommer de andra två på lördag för skogspromenad med fika. Det ser jag också fram emot.

Långt inlägg som kompenserar uteblivna tidigare!

En liten avslutningsbild fån helgen;



Mimmi äter gröt med HELA munnen!!!

Kommentarer
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Myspysiga bilder minsann :

2011-09-06 @ 17:43:20
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0