Tisdagsmiddagen!

Ja kära vänner - igår var det middag som vanligt och från att vi skulle bli 4 vid middagsbordet så blev vi 10!!!!

Det blev LITE trångt vid middagsbordet men.....finns det hjärterum så finns det stjärterum!

Vi hade egentligen handlat redan i måndags men fick självklart komplettera igår. Kokt fläskkorv med pepparotssås (mycket pepparot) och kokt potatis så klart. En stor sallad till detta. Hade beräknat 200 gr korv per person och då hade jag även räknat med Emelie som sedan åt lite annat eftersom hon inte gillar kokkorv. Håkan och jag äter max 100 gr skall också tilläggas. Allt gick nästan åt. Blev en liten lunch till Håkan idag. Det var oerhört uppskattat. Fast jag undrar om det inte är vargar jag får till middagsbordet och inte helt vanligt folk!!!!

Till dessert hade jag gjort en äpple- och rabarberkräm och hade lite lättvispad grädde till. Det gick också åt. Dom åt och dom åt!!!

En sådan lycka för en husmor att ha sådana gäster. Håkan hade köpt lite olika ölsorter och självklart hade vi en massa Coca-Cola.

Det var mycket stoj och stim och som vanligt mycket skratt.

Klockan blev som vanligt lite senare än min dygnsrytm men vad gör väl det när jag får ha stora delar av familj och deras vänner hos oss. Fantastiskt.

Nu har jag redan nästa veckas matsedel i tankarna. Kanske laxfärsfylld gös som Håkan hittade ett recept på i G-P. Om det nu går att få tag i gös i Göteborg. Skall kolla med min fiskhandlare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0