Kommer ni ihåg???

Ni som följt min förra blogg kanske kommer ihåg mitt inlägg den 28 auausti 2009 om samtalet med Viasat. När jag läste det nu igen förstår jag min frustration fast visst log jag också. Ganska kul att jag präntade ner det.
Så här var det;

Att försöka komma fram till Viasat är näst intill omöjligt och det första du behöver skaffa dig innan du börjar är ett jäkla tålamod... vilket ni alla vet som känner mig ... jag inte har när det gäller sådana här saker.
Först skall du knappa in en massa gånger för att komma rätt, knappa in ditt personnummer och sedan får du vänta vänta vänta........ ´tills det 15 minuter senare svarar en kille som säger att han inte är rätt person. Min ansiktsfärg börjar skifta... mot rött!!!!
- Men jag kan koppla dig!
Det var ju i alla fall lite bra och ansiktsfärgen börjar återgå till det normala.
-Ett ögonblick bara!
Jag lovar den grabben var sjuk den dagen i skolan när dom gick igenom vad ett ögonblick innebär!!!! För mig innebar det nya 20 minuter!!!
Viasat kundtjänst, Jacob, vad kan jag hjälpa till med.....
-Sänka min puls tack, kan du det?
-Ursäkta?????
Ja han var ju inte beredd på en ilsken medelålders käring så jag förstår hans lilla "ursäkta" men jisses vad uppretad jag var.
-Du, är du medveten om att jag nu suttit i över en halvtimma för att komma till, vad jag hoppas, rätt person!
-Ojdå, ursäkta men vad är ditt ärende.....
(Morrrrr)
-Jo det är att jag vill avsluta ett av mina abonnemang som jag har hos er och egentligen skulle jag just nu vilja avsluta bägge men det gör jag inte!!!!!
-Jaha, vilket vill du avsluta???
-Om du läser innantill så finns det bara ett jag kan avsluta, eller hur?????
-Ja just det, är det detta du vill avsluta
(Hmmmmmmm)
-Nej det är det andra
-Men det går ju inte
-Nej just det så vilket tror du jag vill avsluta
-Jaså, jag förstår!!!!!
(Hmmmmmm, nej det tror jag faktiskt inte!!!!)
-Om dom nya ägarna vill ta över abonnemanget så är väl det bättre för dom än att jag avslutar och dom nytecknar?
-Dom kan ta över, ja!
-Ja det förstår jag men är det mer fördelaktigt om dom tar över eller om dom nytecknar?
-Du kan avsluta om du vill och så tecknar dom nytt abonnemang
(Hmmmmmmm)
-Ja, det förstår jag men min fråga var vilket som är bäst för nya husägarna
-Vad menar du?
(Grrrrrrrrrrr)
-Om jag avslutar så måste dom nyteckna, eller hur
-Ja
-Och då måste dom binda sig i 24 månader, eller hur?
-Ja
-Och under dom månaderna betalar dom en abonnemangsavgift som dom själva inte kan styra över, eller hur???
-Ja
-Gör dom det om dom övertar mitt abonnemang
-Nej
(Puhhhhhhhhh)
-Alltså lönar det sig för dom att överta abonnemanget
-Jaha, du menar så!!!
(AHHHHAAAAA!!!!!!!)
-Ja precis så menar jag och det vore väl smart av dig att ringa upp dom och erbjuda detta, eller hur?
-Ja
-Bra, då får du namn och telnr här och även mitt telnr. Vill du vara vänlig och ringa upp mig när du fått besked från dom hur dom vill göra
-Ja, det lovar jag
-Du, tack för det och ha en bra dag!

Detta var Viasat och jag undrar faktiskt hur deras rekryterare tänker när dom anställer folk!! Finns det någon som kan hjälpa dom att få till det???? Med vettig personal på kundtjänst menar jag!!!!!



Så här i efterhand kan jag meddela, med facit i hand att dom aldrig ringde upp nya ägarna och självfallet inte mig heller. Jag tror faktiskt inte att dom har Viasat - vet inte men vet att dom funderade att ta ngt annat.

Ja nu slåss jag med Tre!! Men det skall jag berätta om en annan gång!


Kommentarer
Postat av: Liza - Mamma till Joline

Ja de där med Gud får stå för dig :)



Jasså bråkar du med 3? Kan inte ens räkna hur många gånger jag bråkat med dom. Idioter!

2011-03-06 @ 22:01:02
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0