Oh what a beautiful morning,


Oh what a beautiful day,
I've got a wonderful feeling,
Everything's going my way.

Vilken morgon jag haft och har. Strålande väder, spegelblankt hav, inte en människa vid badet, 20 grader i vattnet och ett dyk och sedan en liten simtur, sitta på berget efteråt och titta ut över ett så otroligt vackert hav med öar och skär, måsarna, tärnorna.....vilken födelsedagsmorgon!!!

Håkan har grattat, sedan Magnus och Charlotte och därefter Per. Får se vem som ringer härnäst!

Ja för snart 63 år sedan föddes jag, fast än är jag faktiskt inte född. Jag föddes någon gång på eftermiddagen så än så länge, för 63 år sedan, låg jag fortfarande i mors trygga mage. 63 år...kan inte riktigt fatta att jag är så gammal. Nej, jag är INTE gammal bara 63 år äldre. Hoppas jag aldrig blir GAMMAL. Jag har inget emot att bli äldre bara jag inte blir en trött gammal tant som inte finner glädje i livet längre. Det är det jag menar med GAMMAL.

Idag kommer alla barnen hit med sina respektive. Nio personer allt som allt. Vi skall grilla och jag skall laga till massa goda sidoting till detta. Har gjort en laxtartar som nu ligger som små rullar i frysen och skall sedan tinas lite grand och skäras upp i 2 cm skivor och läggas på en pumpernickel och lite löjrom ovanpå detta och en skalad räka. Skall ha detta innan maten till lite cider eller vitt vin. Varför fruset...jo eftersom det är rå lax måste den vara fryst minst ett dygn innan den skall ätas. Vet inte vilka bakterier som dör i frysen men det är några som inte är så bra för magen i alla fall.

Lamm resp ryggbiff med nässlor, mangoldstjälkar och kantareller till varmrätt blir det. Desserten har jag bestämt till Färskostmousse med kardemummasjuden rabarber med röda vinbär och hallonfras.

Blir nog bra tror jag.

Recepten har jag hittat på nätet!!

Nu skall jag strax börja med förberedelserna. GRATTIS lilla Tinna - nu skall jag ha en så himla fantastisk dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0