Det där med tiden.....

....det är svårt det. Att få tiden att räcka till. Till så mycket mer än det jag hinner nu. Bl.a. att kunna uppdatera min blogg flera ggr i veckan. Men det hinner jag inte. Eller så prioriterar jag fel... ja, ja, men snart skall ni se får jag mer tid!

I helgen, ja då kom jorden till sista såbädden som enligt gammal sed höll på att knäcka min rygg. När jag stod där och skyfflade av 900 kg jord från kärran till skottkärran så tänkte jag - varför i herrans namn hittar jag på alla dessa vansinniga saker. Som nya såbäddar t.ex. Men nu är det gjort och jag är jättenöjd. Däremot hann jag inte lägga på den översta lite finare jorden men det är ändå så kall så även om jag sår så gror det inte. Det skall vara 12 grader varmt i jorden för att det skall gro. Så just nu står allt mer eller mindre still. Till helgen har det däremot utlovats varmare vindar så då blir det nog fart i undervegetationen igen.

Vet ni vad, jo Ebba och jag badade också, både i lördags och i söndags. Så gott i vattnet. Det trodde ni inte men det var nog 17-18 grader en bra bit ner i ytskiktet. Så vi simmade och njöt. Och ja ni läste rätt - Ebba simmade. Självmant tog hon sig i och simmade ut till mig, rundade och simmade in igen. I söndags var hon t.o.m. lite otålig och ville nästan skynda på mig att hoppa i. Hon vill inte ännu bada utan att jag är i vattnet. Inte på djupt vatten vill säga. Visst är det fantastiskt!!!

Ja till helgen skall vi kanske bada igen, beror på utetemperaturen. Och så skall jag så det sista av mina fröer. Sedan skall jag skriva upp allt jag sått i min lilla trädgårdsbok. Har sparat alla påsar och skyltar. Skall bli så kul i sommar och se allt som kommer upp. Lovar att fota då.

Ja lite uppdatering blev det i alla fall.

Snart tillbaka - hoppas jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0