Tisdagsmiddag - äntligen!!!

Ja det låter ju inte klokt - vi har ju middag för Håkans familj framförallt och även min i den mån de har möjlighet att komma. Så varför skrev jag äntligen????? Jo för att jag älskar dessa dagar när familjern samlas och tjötar och skrattar och diskuterar. (Just nu jamar Sixten så jag tror jag blir vansinnig..... bara ett litet inpass).

Idag har vi bestämt att det skall bli pannbiff med lök. Och grönsaker från trädgården. Ville bara visa upp vilka (Nu slutade Sixten jama och öppnade linneförrådsdörren. Nu ligger han nog på nystrukna örngott eller liknande... denna katt...)

Detta är tillbehören idag:


1 dm i omkrets blomkålshuvuden



Lilafärgade bönor och haricovert

Späda morötter har jag inte på bild faktiskt - glömde fota!!!



Blandad sallad och rättika är från egen odling men INTE tomaterna. Men det är inte långt kvar det heller. Gurkorna har jag gjort slut på men snart, snart kommer det nya. Fattar ni att jag ÄLSKAR detta!!!!!!

Nu väntar jag bara på gästerna och Håkan för Håkan kommer med löken (den har jag inte börjat odla ännu....)!!


Kommentarer
Postat av: jessi

mums vad gott, jag hoppas jag kommer igång nästa år och odla lite mer, i år är det bara tomater, körsbärstomater och physalis + kryddor . men jag vill också ha sallad, sockerärtor, rödbetor morötter och kronärtskocka. Som sagt, nästa år....

Kram !!

2010-07-27 @ 17:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0