Så var det Ebbas tur......

...att rymma. Fast detta var värre än Fabians rymning. Hon sprang efter små kid, alltså rådjursungar. En person som bor längre bort fick syn på henne och fick även stoppat henne. Då hade hon redan varit och nafsat dessa små i "rumpan". Vi hörde henne skälla men kunde inget göra. jag ropade och busvisslade men hon brydde sig inte för fem öre. Hon var som man säger "blockerad". Tack och lov så hände inget mer och grannen fick tag i henne och lotsade henne hem. Jag var helt genomsvett. Hon stack när vi skulle säga hej då till våra gäster. Hon fick antagligen vittringen och svisch så var hon borta. Jag skall inte säga vad jag sa till henne när hon kom tilbaka. Det lämpar sig inte i tryckt form!!!!! En mycket, mycket dämpad hund gick snabbt och la sig i underslafen - gjorde sig så osynlig hon bara kunde. Även i morse var hon dämpad. Hon vet precis varför matte är arg. Arg är ju egentligen inte rätta ordet. Jag var ju först så himla rädd - jag hörde ju på hennes skall att det var något utanför det vanliga. Visste inte vad eller vem hon skällde på. Hjärtat - ja om det var i halsgropen när Fabian rymde så låg det just nu utanför kroppen och slog med 200 slag i minuten. Så kom då äntligen grannen med henne, en ganska förbannad granne som lite senare ringde och bad om ursäkt för sin aggression. Jag beklagade redan när han kom med Ebba att vi/jag hade gjort fel som inte hade full kontroll på henne, tackade trots hans ilska för att han kom med henne och var så tacksam att inget hände rådjurskidet (nafset var ju inte bett utan markering att "jag kan ta dig om jag vill"). Det var ju gulligt att han ringde igen ändå. Jag förstår ju att han var förbannad. Hade nog jag med varit. Jä....a hundägare som inte har kolla på sin hund. Nej det hade jag inte. Nu kommer jag definitivt att ha det. Ingen mer lös hund på kvällen. Inte på dagen heller men just kvällen är något speciellt. Då kan hon, i skydd av mörkret, försvinna fullkomligt obesedd. Ja det slutade ju lyckligt och jag tackar vår Herre att inget mer hände. Dessa djur....... Nu ligger hon ute i trädgården, i band så klart. Och i band lär hon vara numera så länge det finns små kid som springer omkring här. Och det finns massor av små kid i Sundhammar.



Så söta och ack så försvarslösa mot dumma hundar!!!

Kommentarer
Postat av: Liza

Ja semestern har varit super bra, inget att klaga över :)

Brukar kolla blimamma.se, de är ungefär samma sida ..



Visst är de kul när hundarna rymmer ?! Buster är expert på de hehe ...



Pussa dom från mig

2010-07-29 @ 18:45:50
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0