Nu mår jag bra!!!

Låter som jag varit sjuk eller nåt ditåt. Nej jag har INTE varit sjuk. Föresten pumpar jag i både mig och Håkan en massa nyttiga piller (Omega 3, krillolja, CLA, rosenrot m.m.), sammanlagt äter vi 5 olika varje morgon. Har inte haft en sjukdag på väldigt länge...jo föresten för migrän. Men mot det finns det inget att göra. Den kommer nästan bara vid extrema lågtryck, som innan ett åskväder. Men annars - NEJ. (Håkan bara sväljer...han frågade en gång var alla piller var bra för. Jag svarade att bry dig inte, bara svälj! Han tittade väldigt gulligt på mig - log - och svalde! Ja han vet ju att jag ger honom alla dessa för att jag är rädd om honom!!! )
Fast det var inte det jag menade när jag skriv överskriften. Jag mår så bra i själen.
Min goa "syster" Margareta sa häromdagen när vi talades vid att hon ser att jag har fått ett "lugn" i min tillvaro som lyser igenom hela mig. Ja det är sant. Jag har fått harmoni. Mitt liv nu och då är som natt och dag.
Ja, nu mår jag bra.
Fortfarande har jag mina överviktskilon sedan jag slutade röka men med lite bestämdhet skall jag ner dessa också. Allt har sin tid och nu är det kilonas tid. Mycket frukt, sallad (herregud vi har så mycket grönt i landen så jag skulle kunna bli vegetarian) och promenader (gick däremot inte för några dagar sedan - det var så kvälmande varm att man pustade vid minsta ansträngning) och salta bad skall göra sitt. Inget socker och inga mjölvaror (utom knäckebröd - det ÄLSKAR jag) så skall ni se att det nog fixar sig det med.
Klockan är nu 07.00 på morgonen och det kvittrar och sjunger utanför fönstret. Jag älskar dessa tysta mornar. Hundarna (vi passar Fabian denna veckan också) sover, Håkan sover, Magnus var förbi här kl sex och fick ett par smörgåsar (den ena med köttbullar på från gårdagens middag) och rusade vidare. Han skulle hämta en dialyspatient alldeles här i närheten och köra honom till sjukhuset. Sedan går hans taxipass av för denna veckan.
Jag var faktiskt vaken men hade tänkt gå upp och dricka vatten och sedan lägga mig igen men sedan han varit här var jag ju klarvaken. Nu skall jag göra mig en stor, stor kopp te och fortsätta fixa i gästrummet. Där vi nu placerat hela datorpaketet. Förut hade vi den i sovrummet med det blev både trångt och opraktiskt.
Vi hörs snart igen.



En bild från Stugans entré.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0