Idag mår jag som jag förtjänar!!!

Dagen efter vår sommarfest. Och det känns! Det bleven fantastisk kväll med mycket tjat och mycket skratt.Maten blev perfekt och grillmästarna Fredrik och Håkan grillade karréskivorna perfekt. Drinken innan var jättegod. Tyckte även jag som inte är sådär överförtjust i lite sötare drinkar. Men den var väldigt fräsch och riktigt härligt grön. Det skall jag göra igen! Mycket vin blev det och alldeles för lite vatten. Min kropp signalerar det idag med huvudvärk!! Inte så farligt faktiskt men ändå. Hade jag druckit mer vatten hade jag inte haft någon huvuvärk. Men den kommer snart att försvinna... Treo ni vet!!!

Det blev alltså en underbar kväll och fantastiskt väder. Vilken himla tur vi hade för idag regnar det. (Tyvärr hittar jag inte sladden till kameran så att jag kan överföra bilderna.... får sätta in en bild här senare.) Alla kom och alla trivdes. Ungarna hade hur kul som helst både med varandra och med oss vuxna. Vi kunde sitta ute hela kvällen. Och det gjorde vi, till sent framåt natten. Och ni vet ju jag,,, som brukar somna vid nio, halv tio i TV-soffan. Kom inte i säng förrän efter midnatt. Så idag mår jag alltså som jag förtjänar. Äsch så farligt är det inte men en timmas vila skall det bli snart för ikväll kommer nya gäster. Håkans son Eriks, hans flickvän Josefine och hennes föräldrar. Idag blir det fisk, hälleflundra med skirat smör och pepparot. Gott, gott. Skall ner och plocka lite sockerärter som jag skall ha till. Och så melon till dessert. Och kaffe och kaka. Kakan är rester från igår. Ja det är inte jag som bakat utan grannarna. En fantastiskt god mjuk äpplekaka och en chokladkaka med chokladglasyr. Urgoda.

Till mina kära grannar vill jag nu till slut bara säga, VILKET GÄNG. Jag är så innerligt tacksam att jag har fått denna gemenskap och stortrivs som nästan äldst i kvarteret. Håkans kommentar imorse var "Detta får vi allt se till att det blir tradion". Så nästa år vid ungefär samma tid är ni välkomna igen.

Här kommer äntligen en bild!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0