Helpdesk som behöver hjälp!

Jag beställde lite vin m.m. från Vingrossen i Tyskland (vilket jag gjort många gånger förut) nu till sommarens grillmiddagar m.m. Allt från Vingrossen var helt ok men från transportföretaget Locadi som jag sedan anlitade (dom har varit transportör de tidigare gångerna också). Först och främst blev leveranstiden alldeles vansinningt för lång (1 månad!!!). Sedan upptäckte jag att jag betalat för ett nytt medlemskap (gjorde detta första gången jag beställde vilket gjorde att alla transporter skulle bli billigare) vilket jag inte bett om. Varför följande korrespondens följde:

Jag ser att ni på min senaste beställning även debiterat följande:
st 1 års medlemskap för Prioritskunder 23 EUR 23 EUR

Detta har jag inte begärt. Vänligen betala åter!
Mvh Tinna KnapeKnape

_______________________________________________________________

»2010-07-08 11:44 / Emma .
Hej Tinna!

Ett medlemskap kan bara registreras om man som kund själv gör ett aktivt knappval i steg två i fraktbeställningsguiden. Är ni säker på att ni inte valt detta som tilläggstjänst i Locadis fraktbeställningsguide?

Önskar en bra dag!

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

-------------

»2010-07-08 16:33 / Tinna Knape
Jag är fullkomligt övertygad att jag INTE gjort något knappval. Då hade jag ju inte reagerat nu!
Vill att ni gör en återbetalning till mig på mitt konto i Bohusbanken (Danske Bank) 12120147337.
Mvh
Tinna Knape

------------

»2010-07-09 08:18 / Emma .
Hej Tinna!

Vänligen sänd oss information om vad ni fått betala i fraktpris för er fraktorder.

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

------------

»2010-07-09 09:00 / Tinna Knape
1 st Locadi Bussgods Standard SYD 92 Kg 70,15 EUR 70,15 EUR
1 st 1 års medlemskap för Prioritskunder 23 EUR 23 EUR

Summa Totalt: 93,15 EUR

--------------------------------

»2010-07-09 09:50 / Emma .
Hej Tinna!

Genom att ett medlemskap har skapats för er order har ni automatiskt fått billigare fraktpris för er fraktorder. Se nedan:

Locadi Bussgods Standard SYD 92Kg
Din sändning fraktas till ditt närmaste Bussgodsombud för avhämtning.
Frakttiden för denna tjänst beräknas ta 5 till 12 arbetsdagar från att vi hämtat ditt gods från angiven upphämtningsadress.
Ord. pris 81,85 EUR
Prio. pris 70,15 EUR

Detta medlemskap ger er reducerade fraktpriser under ett års tid och tyvärr är detta inget som vi kan avregistrera på något vis.
Enda sättet att skapa ett sådant medlemskap är att ni själva fyllt i detta som ett val i fraktbeställningsguiden.

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

-------------------------------

»2010-07-09 10:29 / Tinna Knape
Ja det gjorde jag första gången jag beställde frakt genom er. Inte denna gången. Jag har INTE beställt detta denna gången. Skulle frakten utan detta medlemskap kosta 81,85 EUR så betala tillbaka resterande. Jag vill att ni omgåden återbetalar denna summa.

--------------------------------------------------

2010-07-09 10:53 / Emma .
Hej Tinna!

Vid problem vid betalning ber vi er att kontakta Locadi innan ni väljer att lägga fraktordern så att Locadi har en möjlighet att se vad som felar.

Om ni vill att fraktkostnaden skall återbetalas måste vi annulera denna fraktorder så att ni får lägga om denna på nytt.
Locadi kan inte betala tillbaka pengar för ett medlemskap som ni sedan kommer att kunna utnyttja i ett år framåt.

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

---------------------------------
»2010-07-09 10:56 / Tinna Knape
Men snälla ni, jag vet inte hur jag skall få er att förstå, JAG VILL INTE HA NÅGOT MEDLEMSKAP I LOCADI. Jag kommer heller inte att anlita er vid någon mer frakt. Jag har redan bytt till annan speditör. Så var vänlig att återbetala det jag inte har beställt.

-----------------------------------------------------

»2010-07-09 10:58 / Emma .
Hej Tinna!

Har ni annulerat er order hos butiken och önskar att Locadi gör detsamma med er fraktorder? Har jag försått er korrekt då?

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

------------------------------------

»2010-07-09 11:03 / Tinna Knape
Vad menar du???? Vad då annulera min order???? Den är ju redan levererad!!!! Av er efter mycket, mycket lång tid dessutom!!!
Ordern ser ni väl själva är levererad till min hemadress p.g.a. att ni var så sena med transporten???
Vad jag insåg när jag senare tittade på totala kostnaden för denna leverans var att ni debiterat medlemsskap som jag inte bett om. Det är denna jag vill ha tillbaka!
har jag förklarat detta tydligt nog nu????

--------------------------------------------

»2010-07-09 11:11 / Emma .
Hej Tinna!

Nu har jag förtått detta tydligt nog.
Ingen återbetalning kan ske nu, då er order redan levererats.
Om fallet är så som ni beskriver så bör ni ha uppmärksammat detta då ni fortfarande var kvar i fraktbeställningsguiden, det vill säga i det steg då information ges om vilka tjänster ni valt och vad ni kommer att få betala för detta.

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

------------------------------------

»2010-07-09 11:21 / Tinna Knape
Jag förstår inte vad problemet är! Att inte kunna återbetala något jag inte beställt skulle ni alltså inte kunna återbetala. Detta är ju näst intill stöld. Det rör sig inte om någon större summa, 10 EUR kan jag både ha och mista men det är principen Emma. jag vet inte vem som är ansvarig på ekonomiavdelningen men även hos er måste ni väl inse att det gjorts ett misstag hos er som borde i rimlighetens namn rättas till. Detta säger ju en hel del om företaget Locadi!!!!!
Jag kommer att tillskriva Vingrossen och lämna denna konversation till dom för sin information.

------------------------------------

»2010-07-09 11:29 / Emma .
Hej Tinna!

Hur skall Locadi kunna åtebetala er nu när tjänsten redan är utförd och medlemskapet som ni påstår att ni ej har valt även den är utnyttjad för denna transport. En återbetalning måste ske i det läge då tjänsten ännu ej påbörjats av Locadi.

Best Regards/Med Vänlig Hälsning

Emma
Helpdesk Operator

------------------------------------

Mitt slutsvar blev sedan (som jag inte fått något svar på!!!)

Ni måste ha oerhört svårt att lösa problem i ert företag. T.o.m. små problem som detta. Om medlemskapet, som jag inte vill ha, gjorde så att jag fick frakten ca 10 EUR billigare och medlemskapet kostade 23 AUR så är det för mig ganska enkelt uträknat att det är skillnaden däremellan som ni skall betala tillbaka.

Hur svårt kan det bli??????

-----------------------------------

 

Ja, att jag aldrig mer kommer att använda Locadi förstår ni nog. Och jag tror dom är precis lika tacksamma för det!!!!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0