Det skall bli grannfest imorgon

Ja, imorgon, lördag, kommer alla grannarna till oss kl 17.00, Helt fantastiskt. jag fick idén att samla alla och Håkan tyckte det var ett utmärkt förslag. Så sagt och gjort, för 2 veckor sedan frågade vi alla och alla kunde komma. Så det blir en härlig sommarfest på min namnsdag, Kristina-dagen. Skall bli jättekul.
Var och en tar med sig egen dricka och resten fixar Håkan och jag. Det blir en melondrink innan (lite melonlikör och resten mousserande vin) med en melonskiva och fläder/jordgubbssaft med jordgubbe i till barnen. Så blir det chips och gorgonzoladip samt massor av körsbär (som jag skall plocka idag och ställa i kylen).
Skall även marinera karréskivorna idag så de får ligga ett dygn med sin marinad i kylen (marinaden gör jag själv med massa gott i) och så blir det ljummen färskpotatissallad med ruccola. Till detta skall jag servera en tsatsiki som jag gjorde igår och som skall få "gotta till sig", en egengjord tomatsalsa,  vattenmelon- och fetaostsallad och en italiensk sallad med tomater, mozzarella, capris, pfeferoni, kalamari och gröna oliver med vitlök och självklart MYCKET basilika. Den skall bli jättespännande för jag har aldrig gjort, eller då smakat den heller. Kommer även att ha en ren grönsallad också. Alla gillar ju inte alla dessa konstiga saker jag hittar på. Glass och färska hallon, jordgubbar och smultron till dessert. Och kaffe efter det förstås.
Har faktiskt garderat mig också med blandfärs så att vi förbereder hamburgare till de barn som hellre äter det än kött. Skall göra hamburgerdressingen idag till detta.

Skall bli så kul att alla kommer - och alla barnen. Vilket tjo och tjim det kommer att bli!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0