Nu ÄR semestern slut

Ja så har jag då jobbat i 2 dagar. Känns jätteroligt att komma tillbaka, trots allt. Sommarledighet är ju sommarledighet... men att komma tillbaka till ett jobb man trivs med så himla bra och kollegor som man trivs med så himla bra... ja då är det kul att börja jobba igen.

Sedan sist... ja vi fick 12 krabbor som Stefan var med och drog upp. På kvällen åt vi ljumma krabbor (de är godast då!!!) njöt i kvällssolen och kände att "det här är livet"!! Fabian blev kvar eftersom Stefan skulle på fest kvällen efter. Dom fick goda rester, märgben och massa, massa kärlek!!!

På lördagen tog vi en tur ut till Knapeskären. Bad och musslor. En sådan eftermiddag. Helt, helt fantastisk. Över land regnade det som spö i backen men utefter kusten klarade vi oss. Vi satt på lördagskvällen och åt först musselsoppa och sedan rensade vi de övriga musslorna och frös in. Då känner man sig rik!!!

Hela söndagen regnade det och jag frostade av både frys och kyl, rensade i skafferiet och slängde sådant jag vet att vi aldrig kommer att använda. man samlar på sig och samlar på sig. och det värsta är att man inte hittar. När jag nu städade ur skåpet hittade jag 3 (!) paket potatismjöl. Ja ni förstår!!!!

Idag är det tisdag, Håkan har klippt gräset och jag plockat av alla vinbärsbuskar och håller på med vinbärsgele! Tror ni jag trivs eller!!!!!

Ja nu har ni fått lite uppdatering.

Hinner inte på dagarna och ibland på kvällarna orkar jag inte. Imorgon skall vi vara i stan och på torsdag är det veckomiddagen.


Kommentarer
Postat av: Mimi

=)) jag ler i mitt inre, när jag ser framför mej den mys tillvaro som du fått i livet.....Så underbart( ja ja....inte allt kanske) men du vet vad jag menar.

Att pillra med vad livet erbjuder och att göra safter, sylt och annat mums vi kan göra själva, visst berikar det tillvaron och ger enorm kraft och uppfyllnad i själen. KRAAAAM//

2010-08-11 @ 15:53:06
URL: http://mimitas.blogg.se/
Postat av: Liza

Trots att de kan vara skönt att komma tillbaka till jobbet finns de inget som slår ledig tid med varann !

2010-08-17 @ 13:59:12
URL: http://lizagood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0