Trallande jänta som dansade ut..........

......från distriktssköterskans mottagning idag!
 
Varit på vårdcentralen för koll hos diabetessjuksköterskan Elisabeth!

Återigen en glad Tinna som dansade ut efter 40 minuters rigorös koll av kropp och värden. Sedan sist (ca 2,5 månader sedan):
  • Viktnedgången 4 kg - midjemåttet 5 cm.
  • Mitt blodtryck fortfarande lågt trots borttagande av en av medicinerna. Låg idag på  115/70 (t.o.m. för lågt vilket troligen är orsak till min huvudvärk). Hon skickade meddelande till min läkare att det kanske är dags att ta bort en medicin till - hon vill ha upp det till 130/70(75).
  • Diabetesen då??? Enligt kostdoktorn.se: Normalt korttidsblodsocker ligger ungefär mellan 4-6 mmol/l(*) fastande, och upp till max 8,7 (7,8) efter måltid.Mitt ligger på 5,6 efter måltid! Skall få besked om långtidssockret också (tar ca en vecka) men senast låg även det väldigt lågt! I maj blir jag troligen av med min diabetesmedicin!!!!
Däremot har den förbaskade vågen inte lagt sig under 80 kg på över 2 veckor......stabiliseringsperiod menade Elisabeth. Detta skall jag vara glad för enligt henne, eftersom kroppen ställer om sig till just nu max 80 kg!! Dessutom har jag antagligen byggt lite muskler efter de allt längre och snabbare morgonpromenaderna och som alla vet väger muskler mer än fett!!!

5:2-dieten och motion i form av morgonpromenader med Ebba, har varit min lyckostjärna
 
Ja det är klart jag är glad. Nu nästa vecka är målet i alla fall att jag skall vara nere på en sjua i början när jag väger mig!!!
 
Tänk vad mycket snyggt jag skall köpa mig  - lite till sommaren men mest till hösten/vintern!!!! Det samlas på lite sparpengar varje månad till detta speciella konto och när jag är där (målvikten) skall jag skåla i äkta champange! Bara så ni vet!!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0