Promenera, promenera......

Tack gode Gud för mina promenader. Den timman på morgonen är guld värt hela dagen. Fast i tisdags hände det som jag varit så försiktig med. Jag slant på en isfläck och föll baklänges med en rejäl duns. Klarade huvudet men ryggen, skulderbladen....det gjorde fruktansvärt ont och jag trodde att nu har jag skadat ryggen rejält. Efter att kippat efter luft i nästan 5 minuter tog jag mig sakta upp och började röra på mig och se, efter 10 minuters försiktigt promenad så kändes det bättre och bättre. Jag har inte skadat något men blev ordentligt "mörbultad" Igår hade jag sådan "träningsvärk" att jag kände mig som en 80-åring. Idag är det mycket bätre och efter helgen kommer jag nog inte att känna av det alls.




Fullt så här galet blev det alltså inte - tack och lov!!!

Det blev ingen promenad i onsdags morse men idag var jag ute och tog min timma och det känns GÖÖÖÖR-bra.

Tack och lov!!!

skall börja med stegräknare tror jag. kan vara kul att se hur många steg en timma ger. Bara kul att veta. Fick även en pulsräknare av Magnus. Skall börja använda den med.



Kommentarer
Postat av: Satu

DU får vara lite försiktig.. hoppas du inte får några men av ramlandet!

Puls klocka är fantastiskt roligt.. även om man kan bli lite oroad i början av sin höga puls.. men det är fantastisk och se va den går ner med tiden och vad man kan förändra med andning :)



Gå försiktigt o ha en fin kväll o helg!

Krams

2011-03-03 @ 19:31:27
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0