Min fortsatta viktnedgång!

Usch och fy, nu har jag slarvat flera helger i rad vilket gjort att jag inte bara stannat upp utan även gått upp ett halvt kilo vilket INTE ÄR KUL. Men så mätte jag midjemåttet och insåg att jag minskat 11 cm från starten. Har däremot inte följt detta mått lika ofta som vikten, d.v.s. 1 gång i veckan. Men det känns ändå väldigt bra.

Problemet är att jag ätit både glass och godis under helgerna. Godiset dessutom sent på kvällen när jag blivit så himla. himla godissugen att godislagret som finns till för kvarterets prinsar och prinsessor har blivit tullat på. Inte bra!!!! Nu har jag däremot bestämt att jag skall köpa sockerfritt godis och sockerfri glass plus att jag alltid skall ha en god salami och brie hemma. Detta är minst lika gott på kvällen och godissuget släpper.


Ja så här kan jag faktiskt äta om jag bara utesluter bröd, pasta, potatis, ris, socker
Jag tror den här mannen också håller på att äta sig smal med LCHF-metoden


Däremot äter jag faktiskt inte så mycket fett, ägg som LCHF anser man skall äta, jag äter mer grönsaker och även en del rotfrukter (det är inte bra att äta för mycket kött, fågel och fisk om man inte kompletterar det med massor av grönt. Alltså inte för mycket fett och inte för mycket protein). Frukt i youghurten och ibland även kli på morgonen och ibland någon frukt till mellanmål om jag blir sugen. Kan tänka mig lite keso smaksatt med grönsaker som också kan vara ett bra mellanmåls

Nästa vecka får vi se vad vågen säger och midje- samt stussmått. Jo just det, stussmåttet har inte ändrats alls och till viss del beror det ju på att jag är ute och går 1 timma om dagen minst och i ganska snabb takt vilket naturligtvis gör att rumpmusklerna stärks upp. Kanske har jag minskat i fett där men ökat i muskler. Sedan är det ju så att jag faktiskt normalt har en lite rund rumpa. Inte en platt!!!

Återkommer nästa vecka och berättar om resultaten!!!


Kommentarer
Postat av: Satu

Man går upp och ner, tycker du är duktig som tar nya tag och får ny insperation! BRA JOBBAT! Din mat låter vettig, jag tror säkert man går ner med lchf men i kånga loppet.. allt det kött och allt fett.. ajaja... S

Kämpa på!



Krams

2011-03-08 @ 11:20:43
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0