Ingen promenad idag!!!

Nej idag ville jag INTE gå ut och ta min morgonprommis. Blåste ju halv storm (ja, ja lite överdrivet men i alla fall så blåste det rejält) och jag bara väntade på den analkande snön som SMHI lovat!!!!! Tyckte att det var klart bättre att ligga kvar i sängen. Sedan börjar jag även känna av lite i halsen. Inte kul, inte kul.

Och nu har det snöat som katten men jag hoppas det snart är borta igen för en sak är säker - snö- och vinterväder har jag fått nog av nu. NU RÄCKER DET

Kan vi få låna slangen en stund, tack!!!!!


Gårdagens middag blev som jag trodde succé. Två frusan ungdomar som gått i demonstrationståget för "kvinnors lika rätt i samhället" blev riktigt glada för varm mättande soppa och därtill efterkommande pannkakor med grädde och sylt. Ja den Vinterminestronen ÄR GOD. Riktig vintermat. Kom i säng inte allt för sent men är ändå väldigt trött idag...klockan är ju i och för sig "sockerfall" efter lunchen-tid (13,30) så det gör ju inte saken bättre. Skall gå och ta mig en kopp ingefärste så vaknar jag nog till liv igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0