Mitt nya liv!!!

Låter dramatiskt men så är nu inte fallet.

Fast jag tycker det är stort...jättestort.

Jag har börjat ta hand om min övervikt och bestämt mig för att i april/maj kommer jag att vara nere i min idealvikt och den vikt som läkaren rekommenderat, d.v.s. 65 kg. när jag startade så vägde jag 89 kg!!!!! Inte klokt.

Har börjat äta efter konceptet LCHF och redan efter 2 veckor sett resultat. 3,6 kg. Bara genom att inte äta kolhydrater!!!

Det var lite tufft i början (jag är ju fortfarande i början men ändå kommi en bit på vägen) att hitta bra alternativ till det som nu inte får ätas. Juice på morgonen...det blev tomatjuice. Potatis ersätts med blomkål, broccoli eller en sallad. Te utan honung är bara att vänja sig vid. Lite mjölk i så blir det bra ändå. Pasta kan man ersätta med uppvispad och stekt äggvita - sedan skär man det i strimlor... har inte prövat än men skall försöka i helgen och se hur det verkar.

Mina promenader är vad dom är (morgonprommis på 1 tima ca och lunch på en halvtimma). Gymmet väntar också men det blir bara 1 gång i veckan. Har ju ingen magnus som bråkar med mig (han är ju i Stockholm och läser vidare på sin helikopterutbildning).

Ja kära vänner - till jul kommer jag att vara ytterligare 7 kilo lättare... det ni.

Alltså idag väger jag 86,4 kg... får se nästa vecka igan!




Kommentarer
Postat av: jessi

Duktiga du ! Ja vi måste höras av och byta lite tips. Jag äter ju lite liknande det du gör , fast man får ta bort ganska mycket mer grejer. Men man vänjer sig och hittar på nya goa rätter ! Du får berätta sen hur "pastan " blev, det låter spännande! Jag har hamnat på - 4 kilo sen jag skrev in mig hos barnmorskan v: 12 och enligt böckerna skulle jag ha gått upp c:a 6-10 kilo nu i vecka 26. Så det har nog ramlat av lite här med, men det är MYCKET kvar :-) Kram , Hälsa alla ! Jessi

2010-11-10 @ 22:17:36
Postat av: Satu

Hejeheja! Det kommer att gå kanon bara du gett dig tusan på det :)

krams

2010-11-26 @ 15:04:23
Postat av: Satu

Hejeheja! Det kommer att gå kanon bara du gett dig tusan på det :)

krams

2010-11-26 @ 15:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0