En bra start på 2016

Idag var det verkligen vitt, vitt, vitt ute. För mig som pensionär är det helt underbart men kan tänka mig att för alla som jobbar, har barn som skall till skola-dagis måste det vara ett bekymmer.
 
Imorse trodde jag nästan jag var tillbaka igen!
 
Jag kom ju från Sälen i söndags och där var det den där knarrande snön som gällde för tempmätaren visade minus 14-20 grader varje dag. Strålande solsken, härliga skidbackar och vitt, vitt, vitt där med.
 
Det bästa med dessa dagar var ju inte snön förstås utan gemenskapen med mina älskade ungar Lina, Stefan och lilla Olivia! Och dessutom fick jag lära känna Linas bror Ola lite mer! (En så go kille och en helt fantastisk morbror till lilla Olivia).
 
Efter dessa dagar är jag kär igen - i prinsesstösen Olivia! Finns en hel, eller i alla fall halv, uppsats om henne på min faceboksida!
 
Dessa dagar tillsammans har gett så mycket och jag är bara ledsen jag inte tog mer kort men det var så himla kallt ute så att ta av sig vantarna för att fota/filma utomhus var näst intill omöjligt. Jag frös ju innan jag tog av mig vantarna - cirkulationen i händer och fötter har alltid varit en klart missräknad del i min kropp!
Tack och lov har föräldrarna tagit en massa så jag hoppas de kommer till mig så småningom också!
 
Ett litet collage av mina dagar däruppe!
 
 
Fantastiskt halo fenomen på fredag morgon - aldrig varit med om detta tidigare
 

       
       Värdparet                        Älskade älskade Olivia        Familjen i backen
 
 
                                                   
Är man bonuspappa så får man både blåsa                    Glad liten middagsgäst      
och sätta upp håret på Olivia och han KAN!     
 
 
 
 Gulddoppade vintergranar på väg tillbaka hem igen efter 4 fantastiska dagar hos de mina
 
Ja så är jag hemma igen och vardagen rullar på som vanligt! Nu har jag startat upp min 5:2-diet på allvar igen. Till sommaren skall jag intagit idealvikten och sedan SKA jag hålla den! Så jäkla tråkigt att behöva starta upp bara för att jag slarvat - men om det skriver jag i annat inlägg! 
 
Så visst, trots diet-tvånget, har 2016 verkligen startat upp med mycket glädje och framtidstro!!!
                                  
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så underbara kort det märks på hela ditt fina inlägg att du njutit. Tycker också det är så vackert med vinter landskap <3 Kram på dig lycka till med 5:2

Svar: Kram tillbaka vännen <3
Tinna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0