Min första "demo-dag"

 Nu skall jag berätta......VILKEN DAG JAG HAFT!!!! Min första demonstratrisdag för Willys! Den där timmens rast jag hade enligt regelboken har bara inte funnits idag!!!  Allt har gått i ett kör och jag måste ju komma in i rollen och rutinen för att få det hela att flyta utan egentliga avbrott. Då är det inte lätt med rast skall jag säga.  Och om det var fullt upp idag...imorgon kära vänner är det fredag........
 
6 st falukorvar, har skurits ner, 1,5 burk tomatpuré, 12 stora lökar har skurits till småhack, en massa grädde och 2 pkt basmatiris har så blivit till Korv Stroganoff som serverats till en ständigt intresserade kunder i små smaktallrikar! Inget är kvar och då skall ni veta att smaktallrikarna är inte stora (fast jag är nog lite mer generös än det kanske är brukligt....ja, ja, ni vet ju hur jag är...)
 
Och Garants Falukorv har jag skickat iväg till höger och vänster "varför bara ta en när du nu redan är här och priset är så himla bra - ta två annars ångrar du dig när du kommer hem och så fryser du ner" jajamensan det har gått korv på löpande band - hoppas resten räcker till imorgon. Tomatpurén har tagit slut (butikschefen sa att han fixar fram annat märke), lök och Basmatiris finns det gott om.....och snacka om att jag haft kul.
 
 
Enda bilden jag hann ta mellan ena rusningen från den andra!!!
 
Imorse körde Håkan mig men ikväll tog jag spårvagn och buss hem (tog 20 minuter från start....och så är det dessutom helt gratis, med bil tar det ca 30 minuter) och kommer hem till ett hem med tända ljus överallt, framdukat framför TV´n med räkor och en flaska vitt vin. Antikrundan är påslagen! Blir bara matt av tacksamhet.
Oj, oj, oj vad jag älskar denne man!!!!
 
Fick pratat av mig om det som jag varit med om med all mat och alla härliga kunder och fantastisk butikschef......

Kan säga att jag var lite orolig imorse när vi kom och jag och min chef från Inzpiration AB (som var med 1,5 timma, sedan fick jag klara mig själv) upptäckte att en del av "kökets" inventarier saknas och det mesta var så smutsigt att hon skämdes som hade talat om för mig vikten av att hålla rent och att göra rent och diska vid dagens slut! Dessutom var allt i en enda röra!!
Fick en extra timme imorgon betalt för att göra rent resten och fixa det som jag inte hann idag och som inte behövde användas till dagens meny!
Var detta verkligen något för mig.....kände bara stress på grund av att vi fick lägga så mycket tid till det som egentligen redan skulle vara klart!!
 
Men efter denna dagen - ja detta är något för mig. Skall bara om ett par veckor diskutera ny timlön!!!!
 
Så är det någon som vill smaka på Korv Stroganoff imorgon är ni så välkomna! Jag är klart inkörd på mitt nya jobb!!!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0