Jag och min telefon!

Det ringer!
 
Jag: Hej det är Tinna
Roger: Hej det är Roger
Jag: Hej vännen, hur är det?
Roger: Jättebra.
Lite småprat döremellan, sedan...
Roger: Jo anledningen till at jag ringer är att jag ....o.s.v. (ni behöver inte få reda på ALLT!!! ;) )
Jag: Så trevligt, tack gärna.
 
Det ringer in ett samtal till - ser att det är sonen Magnus som ringer men bestämde mej för att trycka upptaget och ringa upp honom efter samtalet med Roger men gör en feltryckning. Jag trycker på "Parkera och svara".
 
Jag: Jo, du vad bra kortet blev som jag tog på dig!
Magnus: Va?????
Jag: Kortet som jag tog på sommarfesten!
Magnus: Vadå, sommarfesten????
Jag: Men....det jag tog....MAGNUS - ÄR DET DIG JAG PRATAR MED?
Magnus: Ja det är mig du pratar med (nu var säkert Magnus fullständigt klar över att jag blivit totalt vimsig). Jaha jag trodde jag pratade med Roger....... (nu var Magnus SÄKER på att jag fått en fnurr på hjärnan)...
 
Det ringer in ytterligare samtal, ser att det är Anna-Lena som ringer
 
Jag: Magnus vänta lite
Magnus: Ok???
 
Parkerar och svarar
 
Jag: Hej Anna-Lena, kan du vänta lite
Anna-Lena: Javisst
 
Parkerar och svarar Magnus
 
Jag: Älskade Magnus, kan jag ringa dig om en liten stund
Magnus: Det är ok Mamma, men glöm inte ringa (hmmm det händer IBLAND att jag glömmer och just nu var han nog SÄKER på att jag skulle glömma)
 
Nästa samtal - återgår till Roger
 
Jag: Jo du det fotot som jag tog på dig på sommarfesten det blev väl bra
Roger: Ja jättebra
Jag: (Nu lite stressad över allt kopplande hit och dit och Anna-Lena som väntade och de som skulle ringas upp) Du då ses vi på torsdag
Roger: Ja, välkomna!
 
Avslutar och kopplar in Anna-Lena
 
Jag: Hej, det är väl Anna-Lena?????
Anna-Lena: Ja det är det, vem skulle det annars vara
Jag: Ingen aning men ville bara försäkra mig om att det var rätt person i telefonen!
 
Samtalet fortsatte nu med en förklaring till henne på hela den här snurran och gissa om vi skrattade!!!!!
 
Så kan det gå när man har många järn i elden ha ha!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0