Livet är bra underligt ibland!

Ja som ni alla vet så har jag en son som just nu bor på Mallorca. Han kom dit med en dröm i februari.
 
En dröm som visade sig skulle krossas så fruktansvärt oerhört hårt. En dröm där han satsade allt.
 
Han är stark, precis som sin mamma men ingen klarar hur mycket som helst.
 
Han är där nere utan sin egen familj, även om han vet att alla ställer upp på alla de sätt, men trots detta, han är ENSAM.
 
Den han trodde skulle bli hans fru och den han trodde han skulle leva med resten av sitt liv har svikit så fruktansvärt och på ett sätt som har gjort så fruktansvärt ont och gett Stefan ett slag som är långt, långt från vad han är värd.
 
Jag kan överse det som vi gjort för hans idag före detta fästmö, från vår sida, eller vad som gjorts för hennes övriga familj, i alla fall stora delar av denna MEN jag kan inte förstå hur en mamma kan utesluta en blivande svärson som denna mamman gjort. Hon har gjort min son så illa att jag skulle kunna göra en hel del mot denna kvinna. Jag lovar...men jag låter vår Herre klara av det. Han har större resurser än jag!!!
 
Jag har varit mamma till MÅNGA barn, inte bara mina egna och för mig är detta ofattbart.
 
 
 
 
Vi kommer, hela vår familj, att stötta Stefan i det han nu bestämmer sig för att göra. Jag VET att han en dag kommer att träffa den rätta kvinnan och att han kommer att bilda familj och med det Stefan idag gått igenom kommer han att bli en fantastisk man och familjefar. Jag vet!!!
 
Snart är han hemma igen, hemma på semster där han återigen får landa och dessutom vara med och ordna upp det sista gällande försäljningen av sin lägenhet. En lägenhet som tack vare vissa omständligheter kommer att ge en ordentlig slant i plånboken. Känna värme, kärlek och genuin vänskap. Det har han också fått på Mallorca. Är jag förvånad? Nej så klart inte. Han är en ärlig, riktig vän som ställer upp i vått och torrt, ibland enligt min mening lite för myclet. Han ger så mycket och blir oftast förvånad hur lite som ges tillbaka. Fast å andra sidan är det detta som sorterar ut agnarna från vetet!.
 
Tack dock till de som funnits där och gjort livet klart hanterbart för honom. Tack Wilhelm, Mathiew, Ilona, Bianca, Janne och Gillis  och Jean och alla andra som finns runt om honom
 
Thanks all of you that helped and rescued him when he needed it at the most, Wilhelm, Mathiew, Ilona, Bianca, Janne and Gillis, Jean and all of you that has been around him..
 
I thank you all from the bottom of my heart. For a mom it´s more than words can say.
 
Livet är bra underligt ibland och den dagen jag förstår det helt och fullt lovar jag att skriva om det med!!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: jessi

usch det gör mig ont i hjärtat att höra. Massa kramar till Stefan, vet ju inte vad som hänt, men kan man bete sig illa mot en sån fin kille som Stefan så är man definitivt inte värd honom . // J

2012-10-09 @ 20:54:10
Postat av: Anonym

Du är världens bästa mamma, Älskar dig

2012-10-09 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0