Tisdagen den 14 juni

Vilken härlig dag jag haft!
 
Först var jag på älskade Leos förskoleavslutning som gällde både för förskola och skola t.o.m. femmor.. En helt fantastisk föreställning av dessa barn för alla oss vuxna.
 
En timma och en kvart varade allt och Leo (som annars mest klarar av en kvart!!!!) satt och var till 95 % koncentrerad på det som skedde under dessa minuter! Jag är såååå imponerad! Alla barnen, grupperna uppträdde grupp för grupp, förskola och skola på ett fantastiskt sätt.
 
När förskolans sång framträddes gick det ett sus i publiken och jag tror inte det var många av de vuxna som satt helt stilla. Vilket framförande. Tyvärr kan jag ju inte visa detta (pga identitesskyddet för vissa barn). även om jag vill men ni kan säkert tänka er in i hur det lät med en helt superengagerad förskolegrupp och denna sången!
 
 
 
Två barn i femman var konferancierer och gjorde detta med absolut bästa beröm godkänt. Vilka kommande stjärnor.
 
Innan tårtkalaset inne hos alla respektive avdelningar så avslutades det hela med en riktigt showdance till musiken från "Diggiloo diggiley" och medverkande, förutom femmorna och alla vi vuxna, även Per och Louis Herrey! Lite äldre, Louis lite tunnare på huvudet och Per lite rundare på magen men vilket ös det blev!
 
Nu kan jag alltså inte lägga upp varken den härliga bilden när Leo och hans käresta, Signe, tog emot kunskapens äpple eftersom de nu skulle börja skola till hösten och inte heller den fantastiska uppvisningen av Diggiloo.....p.g.a. att det kan finnas barn i gruppen som syns som har skyddad identitet.....men tro mig, det var magiskt!!!!
Här har ni originalet....det var nääääästan lika bra!
 
 
Ja sedan tog jag mig till Erikshjälpen i Kungsbacka.....hjääääälp, man ska inte släppa in mig där.........huamig så mycket det fanns där som jag inte hade en aaaaaning om att jag behövde.....eller Håkan! Ja han måste ju också få lite grand, eller hur?
Jag kom in för att leta efter engelska blåvita tallrikar men kom ut utan dessa (fanns inga) men med en massa annat!
 
Sedan tog jag svängen om Pingskyrkan när jag ändå var på väg hem........och samma där! Tjohooo, nu har jag bekänt för älskade Håkan via telefon mina synder......han har förlåtit mig!
 
Vad jag absolut behövde var:
1. Extra överdrag till soffan här på landet (när det ena tvättas behöver det snabbt ersättas med ett nytt under tiden - det gula överkastet som ligger under allt, är till en dubbelsäng och kostade 40 kronor)! Det är det gula som ligger i botten på alltihop! Suveränt när originalet är på tvätt så läggs detta ut!
 
 
 
2. LP skivor och CD-skivor, bl.a. Lars Ekborg med visor och kåserier som för mig är en ren guldträff. En LP med denne man är en present från ovan!!! Bl.a. "Köp en tulpan annars får du en snyting. Lär dig din dönick att nu är det vår". Denna finns inte vad jag kan hitta på youtube eller på andra sidor med musik......men nu finns den på en LP i vårt hem! Underbart, plus en massa annat av denna fantastiska artist! Så fick även en del Jazz komma med som bl.a.Håkans hjärta - Stan Getz!
 
 
3. Böcker, böcker, böcker........jag älskar böcker! Har ni tänkt på hur äldre böcker luktar? De luktar som mitt skolbibliotek vi gick till när jag var liten. Klart vi hade böcker i vårt hem men mest hade vi musik. Men att gå till skolbibilioteket och välja ut en bok att läsa över helgen eller över veckan var något speciellt eftersom det inte lästes så mycket hemma hos mig. Det var en såååå speciell känsla för mig. Trots att vi hade en massa fantastiska verk som fanns i bokhyllan (som nu finns från mitt föräldrarhem hos mig, skinninbunda i min bokhylla - en del läst men en hel del oläst p.g.a. att jag hellre har läst nutidsromaner än dåtids....fast Engström, en del Strindberg och en hel del Lagerlöf har jag läst och så den härliga "Farmor och vår Herre") men jag kan inte minnas att någon av mina föräldrar satt och läste ur dessa. Säkerligen gjorde dom det men mest var det musiken som fanns i vårt hem! Det har jag tagit igen!!!
 
 
 
4. Gamla flaskor till årets saft och kryddburkar som delas ut till barnen med allehanda smaker ifyllda.
 
 
5. En blus.......något måste jag ju hitta på klädavdelningen...men där är jag urdålig! Jag försöker men är sällan en vinnare på den sidan. Där behöver jag min kompis Anna-Lena, hon är suverän att hitta klippen....det är INTE jag!
Finns ingen bild på den men den är faktiskt ganska söt!!!!!
 
 
Nu sitter jag här och summerar min dag och ser kalvarna samlas vid vattenstationen, luckor och dörrar till växthusen är stängda, Ebba fått sin kvällstur.......nu blir det lite lätt kvällsfika (god sallad med kokta ägg och lite sardeller m.m.) och TV. Jovisst ja....glömde att jag köpte några kokböcker också...jag har ju inte så många........MEN INTE DESSA HÄR!
 
 
 
 
Alltihopa, allt detta för drygt 500 kronor........så jag slår ett slag igen för dessa fantastiska loppisar.....där ändamålet dessutom helgar medlen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0