Kundtjänst på Tre = risk för att bli galen!

Ni som har Tre--abonnemang.......hur upplever ni kundtjänsten eller rättare FÖRSÖK att nå till kundtjänsten?
 
Jag blir så vansinnigt irriterad så när jag väl kommer fram ryker det lätt ur mina öron.....och är dessutom den person jag då får kontakt med, lätt "tyken" - som vi säger på Göteborska - då är jag färdig att säga ett och annat jag annars INTE skulle sagt. Inte i de ordalagen i alla fall.
Nu skärpte jag mig och höll tand för tunga.......men det var svårt!!!!
 
Först och främst är det ett himla knapptryckande både vart jag vill komma och vem jag är "knappa in dit personnumer eller det telefonnummer du ringer ifrån" och en stund senare, återigen "knappa in ditt personnummer eller det telefonnummer du ringer ifrån".
 
Men vad då???? Fattar deras mekaniska mottagare dåligt....... har jag knappat in det en gång borde det väl räcka...eller???
 
Ja så kommer jag då äntligen (efter en himla massa tryckningar hit och dit) till den avdelning jag vill till och gissa vad???
JO DÅ BÖRJAR TRYCKANDET IGEN!!!!!!
OCH DESSUTOM SKALL JAG ÅTERIGEN TRYCKA IN MITT PERSONNUMMER ELLER MOBILNUMMER OCH AVSLUTA MED FYRKANT!!!!!
 
Vid denna tidpunkt var jag redo att slänga mobilen i golvet....vilket jag snabbt inser inte ger önskad effekt för Tre!!!
 
Så jag trycker och trycker och kommer så småningom fram till en telefonröst som meddelar att det är kö och att jag tyvärr måste vänta en stund på ledig kundmottagare.
 
Dryga 10  minuter senare svarar det en mansröst "Välkommen till Tre - det är XX".
Jag:Vilken tid det tog att komma fram. Jag var färdig att lägga på luren!
Tre: Tur du inte gjorde det, eller hur?
-Vadå????
-Att du inte la på!
-Hmmmm, är det ditt svar till den långa väntetiden ni har på Tre?
-Ja!
-Tycker du och Tre att det är okej med sådan lång väntetid som drygt 10 minuter för att komma fram till någon hos er på kundtjänst?
-Tycker du det är lång tid, pröva ring SJ!!!!!!!!!!
-Varför skulle jag ringa SJ när det är ett telefonabonnemang jag ringer för?
-Dom har ännu längre väntetider!!!
-Hmmmm, inser att dialogen är hopplös även om det är uppenbart att det inte är en resa jag ringer för utan ett telefonabonnemang, så jag säger, okej.........jag ringer för jag vill kolla upp hur det ser ut med mitt abonnemang hos er nu när avtalstiden gått ut.
-Det ser ut som det gjort hela tiden, ingen förändring alltså! Himla bra eller hur?
-Men jag har ju haft ett två-årsabonnemang p.g.a. att jag även fått en telefon och den borde väl vara betald nu....
-Din telefon som du fick då kostade bara 1 krona för att du tecknade ett tvåårsabonnemang hos oss. Så det blir ingen förändring på detta.
-Okej, så jag skall fortsätta betala det jag betalar idag?
-Ja, självklart!
-Vadå självklart?
-Eftersom du har marknadens bästa abonnemang, finns inget bättre än vårt!
-Hur vet jag det?
-För att jag säger det. Du kan lita på mig!
 
Det där lät inte bra i mina öron! När någon försäljare säger att man kan lita på dom då kan man med stor sannolikhet inse att man INTE kan göra det!
 
-Det där vill jag nog kolla upp själv, svarar jag.
-Du kan få 10 % ytterligare om du tecknar här och nu!
 
Nähä du din unga her Spoling! Det tänker jag INTE göra!
 
-Nej tack, inte just nu, återkommer när jag kollat upp marknaden! Hej då
 
Ja så gick detta samtalet till och jag är lite sur för efter att ha kollat upp övriga teleoperatörer på marknaden så är det faktiskt så att jag har ett himla bra abonnemang och skall nog ändå teckna men fortfarande med 10 % rabatt! Trots att jag inte tecknade "här och nu"!
Det stör mig lite....men, men det är ju inte killen jag tecknar med utan Tre....som jag fortfarande anser har en väg till Kundtjänst som är sååååå frustrerande dålig.
 
Vart tog den gammaldags telefonväxeln vägen med en växeltelefonist med trevlig röst som kopplade mig vidare........?????
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0