En händelserik och härlig helg

Så har vi träffat Magnus innan han återigen åker till USA som instruktör och blir borta i tre månader!

 

Detta känns jättebra för Magnus del (han loggar flygtimmar vilket hjälper honom i hans ansökningar till hösten) men rätt tungt för hans flickvän Rebecka och hans mamma!

 

Det är sådana smällar man får ta och jag är evigt tacksam att han inte stationerar sig i Australien….då hade jag nog förtvinat….

 

Vi satte oss allihop på Sushirestaurangen Kyoto och beställde in en familjesushi för fem personer (vi var sex men Håkan och jag ihop räknas som en med tanke på portionerna vi äter) och vi tog, för traditionens skull, en grinolle Magnus och jag och Johan filmade…tror jag såg rätt rolig ut ha ha ha!

 

Hade en riktigt mysig lunch och jag kommer att sakna denna gosse väldigt mycket , vi har ju annars dagliga samtal och det kan vi bara ha sedan via Skype och dessutom är ju tiderna upp och ner USA-Sverige!

 

 
Magnus med härliga flickvännen Rebecka
 

För övrigt har vi haft en jättehärlig helg med en massa glasstillverkning (vi kan snart öppna glassbutik tror jag…..) eftersom det nu börjar bli dags att börja ta tillvara årets bär och förra årets bär inte är avverkade i frysen. Så vad gör man….jo man/vi gör glass i stora lass.

 

Fläderblomssorbé, körsbärssorbé, körsbärsglass, körsbärsglass med mörk choklad och hackade hasselnötter (wow vad god den blev), svartvinbärsglass- och sorbé, romrussinglass (när jag städade skafferiet hittade jag ett halvt paket ganska torkade sultanrussin….med lite rom blev dom perfekta för glass). Skall fortsätta och göra rabarberglass, rabarbersorbé. Samma sak med hallon. Jädra tur man har stor frysbox som nu har rensats ut och där vi gjort plats för all denna glass som sedan skall avnjutas i sommar och några skall även få avnjutas i höst på våra tisdagsmiddagar!

 

Igår tog vi oss dessutom en tur ut på havet, la till vid Guleskären, jag plockade musslor (med foppatofflor på – suveränt – inga sår under fotsulorna), Håkan höll först handuken (vilket han är suverän på ;) )skarapade rent skalen. Så nu ligger en till omgång musslor med spad i frysen (kommer bli en hel del fisk- och skaldjursrätter i höst/vinter).

 

På hemvägen slängde vi ut en dörj och trot eller ej, två makrillar fastnade, en större och en spirrmakrill. YESSSS!! Så ikväll skall vi äta rökt makrill med äggröra och kokt färskpotatis.

 

Jag fullkomligt älskar mitt liv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0