Välkommen till knapptrycket, du får nu 5 val

Har ni tänkt på hur sällan det numera är som man når en helt verklig människa av kött och blod när man ringer upp ett företag. Det spelar ingen roll snart om det är stort eller litet.
 
Välkommen till Knapptryckeriet. Du får nu 5 val. Press one if you would like to have an english version. Tryck två om du vill komma till lagret, tryck tre om du vill komma till ekonomi, tryck fyra om du vill komma till grossen o.s.v, o.s.v.!
 
Ja så trycker man på en av de där knapparna och se då kommer nästa knapptryckeri. Tryck 1 om du är privat person, tryck två om du inte är det.....nja så säger dom kanske inte men dom frågar i alla fall efter om du vill vara en privperson eller företagare...fast du är väl privatperson då med faktiskt...eller????
 
Ja så har du då knappat dig vidare och vill det sig riktigt illa så får du göra en knapptryckning till och en till och en till.........
 
Sedan står du i kö och är nummer 23 i kön!
 
I det ögonblicket är jag på väg att mista förståndet!!!!! Orkar jag vänta tills det äntligen kommer något som skall likna mänskligt i andra luren så är jag inte lika trevlig som jag var när jag slog telefonnumret från början.
 
Stackarn som svarar får sig en rejäl dos av sunt förnuft tilldelat sig och sedan säger jag
 
- Nej, så klart jag kan inte skylla detta på dig, du är ju bara en budbärare.
 
Så stammar den stackarn fram att han skall vidarebefodra detta till högre ort och så tänker jag....ja,ja, och vad hjälper det? Inte ett skit. Jag får återigen be om ursäkt för mitt burdusa betéende och tänker...vad katten tog den mänskliga faktorn vägen????
 
Än värre är det om man hamnar på ett företag, myndighet som ber dig berätta om ditt ärende.
 
Wow, tänker jag - nu min lilla vän skall du få höra
 
Så berättar jag och berättar jag och till slut väntar jag på svar varpå rösten svarar
-Jag förstod inte vad du sa, kan du säga ditt ärende!
 
-Vad då inte fattar, jag har ju varit så tydlig jag kan, vad är det du inte fattar???

Återigen
-Jag förstod inte vad du sa, du kopplas nu till telefonist!
 
Ha, ha, det var ju precis det jag ville, koppla mig till en männsiska av kött och blod TACK!!
 
När man några få gånger kommer till den där mänskliga faktorn direkt, då blir jag så paff så då undrar jag var katten tog knappvalen vägen?????
 
Hej du har kommit till Tinna Knape. Du skall nu få 4 val. Press one for an english version. Tryck två om det gäller något kul, tryck tre om det gäller något tråkigt, tryck fyra om du bara vill prata med mig för att du inte har något annat att göra, och sedan bestämmer jag om jag vill svara, allt utefter vilket knappval du gjort!!
 
Det var allt för nu! Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0