Nu MÅSTE vi ner i vikt!!!!!

Nu har vi bestämt oss, min Håkan och jag, att nu SKA vi ner i vikt! Håkan läste om 5:2 metoden och den har vi alltså börjat på idag. Har tagit fram en kaloritabell som vi skall kolla och se så att vi i bästa mån håller oss till 500-600 kalorier 2 dgr i veckan. Ett mål om dagen och detta får alltså inte innehålla mer än dessa kalorier. Vi dricker däremot ett glas juice och lite osötat fil på morgonen så därför måste målet på dagen innehålla något lägre än de 500-600 vid huvudmålet. Så idag blir det squashsoppa till huvudmål. Inget bröd till utan bara soppa.
Och så gäller det att dricka mycket vatten under dagen. Speciellt i denna värmen! Jag tror även att kroppen blir piggare och gladare om man kör denna metoden. Det är ju inte bantning 7 dagar i veckan och därför blir den också lättare att följa. Plus att man, tror jag i alla fall, krymper magsäcken och äter mindre annars också. Och man blir mer uppmärksam även de övriga 5 dagarna vad man sätter i sig.
 
Här är receptet som kommer från arla.se. Så även bilden!
 
 
 

Zucchinisoppa med pepparrot

 
4 personer

Ingredienser

  • 600 g zucchini gärna både gul och grön
  • 1 st gul lök
  • Svenskt Smör från Arla
  • 6 dl Arla® mjölk
  • 2 st grönsaksbuljongtärningar
  • 1 dl hackad färsk gräslök
  • salt och peppar
  • 1 12 dl Kelda® mellangrädde
  • 2 msk riven pepparrot

Gör så här:

Skala och hacka löken. Skär zucchini i skivor och sedan i bitar. Fräs löken i smör i en gryta. Tillsätt zucchini, mjölk och buljongtärningar. Låt soppan koka ca 10 min.

Smaksätt med gräslök, salt och vitpeppar. Vispa grädden och smaksätt med pepparroten. Rör ner grädden i soppan och servera med bröd.

Nu kommer ju vi alltså inte att äta bröd till men annars gör vi ju det!

Jag lovar att meddela resultatet under vägens gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0