Min dag- och nattbok - Facebook!

Hur använder du Facebook? Kollar du bara in andras inlägg och sällan eller aldrig lägger in något eget? Skickar bara iväg spelförfrågningar? Svarar på andras inlägg men lägger sällan in något eget? Skriver in konternuerligt?
 
Ja visst finns där alla, alla varianter!
 
 
 
Jag för min del har använt den som en dagbok. Har egentligen alltid skrivit dagbok, på ett eller annat sätt. Ett tag hade jag min första blogg som dagbok. Den var min ventil när jag mådde som sämst under den första tiden efter skilsmässan. Jag var den som lämnade men det gjorde det ändå inte lätt och det fanns stunder när jag helst hade hoppat utför en klippa....nä så illa var det kanske inte men visst var det perioder som var mycket, mycket tunga.
Då var bloggen en ventil där jag mestadels skrev om det positiva. Det hjälpte mig att se detta mycket lättare.
 
Sedan träffade jag min Håkan, den mannen som gav mig hoppet tillbaka om en tvåsamhet, fast jag tidigare hade sagt ALDRIG MER EN KARL IN I MITT LIV! Jag tyckte jag hade haft nog av krav och konflikter med detta manskön så nu ville jag äntligen leva mitt eget liv men vi rår inte över ödet. Vilket jag alltså fick erfara och sakta, sakta kom jag tillbaka till den där glada, positiva Tinna som funnits där hela tiden men gräl, bråk och advokater förmörkade mitt liv så jag nästan hade svårt att se det härliga jag faktiskt hade runt om mig. Då fick bloggen hjälpa mig att se detta eftersom jag aldrig gillat att skriva om det som är nerdragande, tråkigt och bedrövligt utan vill sprida det som är glädje och skratt.
 
Nu mår jag bra och tackar vår Herre för den lycka han till sist gav mig! Då slutade jag med den bloggen, knapskan.blogg.se
 
Så öppnade jag så småningom en ny blogg, denna du nu läser. En blogg som mer skulle handla om vardagens små mysigheter, mat och recept och lite annat smått och gott. Och så kom Facebook. Detta sociala media passade mig perfekt att ha som min dag- och nattbok. Kortare inlägg (även om jag säkert har längre än många andras) och bloggen för längre inlägg och recept o.s.v.
 
Sedan har det kommenterats om just dessa dagliga inlägg. Att jag inte skall se facebook som en dagbok!!! Varför inte???? Det där förstår jag inte. Vill man inte läsa inläggen så är det ju bara att sluta att följa sidan!
 
Dessutom är det fantastiskt kul för mig själv och t.ex. gå ett, två eller flera år tillbaka och se vad jag skrev då! Ja det är min dagbok.
 
Det har dock ett minus och det är att mina barn behöver aldrig ringa mig och fråga hur jag mår - dom kollar bara Facebook så vet dom. Det betyder att det egentligen bara jag som måste ringa för att höra hur dom mår!! ;)
 
Så nu vet ni varför jag oftast gör dagliga inlägg - och ni som gillar det - fortsätt följa - och ni som inte gillar det - sluta följa. Svårare än så kan det väl inte vara.
 
Alla är vi olika - eller hur?
 

Kommentarer
Postat av: jessi

hej ! Jag håller med , man får ju skriva vad man vill och folk kan bara sluta följa om de inte gillar det man gör. Jag försöker blanda lite, lite vardagliga inlägg, lite roliga bilder, ett och annat mattips och så spelar jag lite med. Jag kan snarare bli lite trött på sådana som bara vill läsa men inte bidrar med något kul själva :-)

2013-08-19 @ 13:48:35
Postat av: Anki

Love u! Du är bara bäst så det så! Och skriv så det står härliga till! Ja följer dig mer än gärna :)

2013-08-19 @ 20:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0