Hur länge skall det här vara då?

-Jag förstår inte att det inte vänder, sa Håkan igår. Känner mig inte ett dugg bättre trots att det gått snart två veckor av konstanta förkylnings-symtom. Hur länge skall det hålla på????? har det blivit ett konstant tillstånd????

Och jag kan bara hålla med. Jag har dessutom ont i hela bålen. Ingen feber men öm-ont-värk, om någon förstår vad jag menar!

Har tack och lov inte Håkans hosta men det är tjockt, tjockt, tjockt bakom panna och näsa och i halsen.

Varit hemma nästan hela veckan och jag kan inte påstå att det känns som det har vänt. Fast det har det kanske. Det där tjocka som nu inte kommer ut så lätt eller hostas upp så lätt är kanske ett tecken på att nu har vi kommit till detta stadiet och snart mår du bättre.

Ja, ja, jag har helgen på mig. Blir det gott ute skall jag linda in mig i tjock jacka och filt och låta solen värma kropp och själ. Har en massa att göra på jobbet så jag behöver komma in på måndag!!!

Nu skall jag marchera ut till ingefärsjuicen (inflamationshämmande) och en msk olivolja för raspig hals. Tips på facebook från goa vänner! Och min ständiga följeslagare - LIPSYLEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0