Minnenas Television

Har precis tittat på Minnenas Television och fått lyssna på när Lennart Svahn intervjuade Zarah Leander och Birgit Nilsson. Vilken högtidsstund. Fick höra Zarah sjunga Syrsorna (Jag kan inte längre höra syrsor -det är trist. men det är en överkomlig brist...) Birgit sjön Midsommarvisa och även Jag kunde dansa så, ur My Fair Lady. De avslutade med att sjunga duett på Vill ni se en stjärna! Jag njööööt.

Detta är ju musik och artister som jag växt upp med, som mina föräldrar spelade och sjön till, som pappa och jag sjöng duetter till i alla fall Zarah´s inspelningar.  Så det är verkligen Minnenas Television för Tinna Knape!!!

Är ni i min generation som läser detta så njuter ni säkert lika mycket som jag av slutsången...varsegoda"får jag presentera, Zarah och la Nilsson i Vill ni se en stjärna!"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0