Köpt ny löparskor

Idag, söndag den 8 januari, mår jag underbart bra.
Har lite huvudvärk däremot vilket jag haft ganska länge nu. Jag har ju ett väderhuvud (som andra har väderknän) och jag går ALDRIG utan min Treo-tub i väskan.
Jag vet...inte bra...men jag hoppas att jag med nya motions-schemat och viktnedgången skall kunna stoppa upp detta med. Idag (nu på morgonen alltså) gick jag med i "Danicas vänner". Där finns ett erbjudande om joggingskor. Har tänkt (...och tänkt och tänkt....) köpa löparskor väldigt länge men det har liksom inte blivit av.
Sprang MASSOR för ett antal år sedan men nu som tant jag är och en massa övervikt måste man ju ta det lite lugnare, i alla fall i början. Och en väldigt bra början är ju att ha rätta skor på fötterna. Här finns skorna http://www.facebook.com/danicasvanner?sk=app_100149336739122.



Så nu skall jag följa rekommendationerna på matdagboken.se (som jag gick med i och som fungerar suveränt - för mig i alla fall) så snart det börjar bli ljust på morgonen och jag kan springa slingan vid Chalmers. Kommer att meddela här hur det går...2 kg ner hittills!

Jag är på väg mot målet 68 kg och ett klart mycket bättre flås!!!!


Kommentarer
Postat av: Satu

HEJA DEJ!

För mig funkar motion bäst när man har mål.. man måste liksom sikta in sig på nya saker hela tiden.. "jag skall klara det innan då" och när man klara det ja då fasen hoppas och skuttar och firar man sig själv! :D Man kan inte träffa piltavlan med förbundna ögon :)



Och tat lugnt!

Krams

2012-01-09 @ 13:43:24
URL: http://www.satuknape.com
Postat av: Satu

HEJA DEJ!

För mig funkar motion bäst när man har mål.. man måste liksom sikta in sig på nya saker hela tiden.. "jag skall klara det innan då" och när man klara det ja då fasen hoppas och skuttar och firar man sig själv! :D Man kan inte träffa piltavlan med förbundna ögon :)



Och tat lugnt!

Krams

2012-01-09 @ 13:43:53
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0