Hur kommer det sig....

....att vår kropp är så olik på olika ställen? Låter det konstigt? Jag skall förklara vad jag menar.

Varje kväll när jag går till sängs lägger jag mig automatik på höger sida. Varför???
Min högersida är alltid den jag hamnar på och det är så jag vill ligga om jag skall ligga riktigt gott.

Ligger jag på rygg så lägger jag alltid höger ben över det andra. Varför vill jag överhuvudtaget alltid lägga ett ben över det andra när jag vilar i ryggläge?

Skall jag gå upp för en trappa tar jag alltid höger fot först. Varför?

Kanske det har med att man är högerhänt. Är det då precis tvärtom för vänsterhänta?

En sak till;

Varför fryser man mer om magen än ryggen?

Varför fryser man mer om händerna än ansiktet?

Huden är precis lika tunn och känslig för övrigt så vad gör att man är mindre känslig på vissa ställen än andra?


Sådant kan jag fundera över och så tänker jag, men Tinna, bry dig inte, det är vad det är! Men se så lätt är det nu inte för mitt lilla huvud. Jag måste VETA och jag måste FÖRSTÅ!!!

Så nu tänker jag ta reda på detta. Är det någon som vet, skicka då förklaringen till mig så slipper jag forska om detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0