Den 26 februari 2012 - vilken morgon!!!!!

Älskar att vakna i Stugan dessa mornar när solen börja klättra över horisonten, fåglarna har börjat sin morgonsång och allt är för övrigt fullkomligt tyst och stilla. Min själ fullständigt lägger sig till ro, alla nerver hittar en lugn plats och jag går runt och bara njuter och ler. Önskar morgonen kunde förlängas flera timar. Dessa tysta stunder är guld värda.




En liten filsnutt om från just denna morgon!

Idag skall slänten brännas, allt gammalt gräs skall bort och så snart tjälen släppt skall näst intill alla blommor och lökar från rabatten vid huset flyttas över hit. Har planerat in en helt annan rabatt framför huset, en som harmonierar med sig själv. Som det är idag är det allsköns sorter som bara puttats ner för att dom var fina...ingen harmoni alls. Nu håller jag på att rita upp hur det skall se ut och när det är dags att plantera vet jag att jag har ett digert arbete av grävande framför mig. Inklusive att grönsakssängarna skall rensas och sås och så småningom även planeras ut.

Kommer att bli så fint, så fint. Det kliar i mina fingrar och jag längtar så enormt till att få ta på mig arbetsbyxorna och förse mig med hanskar, spade och och kratta.

Potatisen ligger redan på groning i fönstret. Fler sorter skall det bli. Skall även lägga ut jordärtskockorna så att vi får lite groddar innan de skall ner i jorden. Sålådorna är tvättade och klara och nu skall jag kolla in vilka utav frösorterna jag kan förgro redan nu.

Nej nu skall jag ut till Håkan och som har börjat elda slänten!


Kommentarer
Postat av: Stefan

Ska jag skicka en filmsnutt från våran terass ??? ;) pusssssss

2012-02-28 @ 15:49:06
Postat av: Satu

Hej på dig! Är du förkylder.. ushimej.. börjar själv kunna gå upp för trappan utan att hosta som en besatt ;)



Du jag tänkte göra morotsland och då tänkte jag på dig att du är så bra på sådant.. förra året så odlade du något imellan växterna som naturligt skadedjurs-skydd.. funkade det och vad var det??



Hoppas du kryar på dig och ni njuter av våren som sakta kommer!

Krams

2012-03-01 @ 21:00:57
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0