Facebook-funderingar

Det här med facebook....det stora sociala mediet. Detta som det finns så många meningar kring. Här där så många människor håller den dagliga kontakten med. Här där grattishälsningarna kommer som bombardemang av hurra och grattiskramar. Här där så mycket nedvärderande saker om andra personer skrivs och blir till stora skoluppror. Här där facebook själva talar om att använda inlagda foton för egen vinnings skull. Här där männiksor har möjlighet att hålla kontakt med nära och kära runt om i världen utan att behöva bry sig vad klockan är. Med mera, med mera...... Listan kan göras oändligt mycket längre.
 
Det finns en massa synpunkter på alla oss som är där och uppdaterar mer eller mindre frekventerat. Jag gillar att berätta i både tal och skrift. Berätta det som händer nu och det som kanske skall hända i framtiden.
 
Jag har förstått på senare tid att flera reagerar över den stora massa av inlägg som jag gör. Att jag skriver "väldigt ofta" och att det inte är en blogg.
 
Nej ni har nog rätt alla tyckare, jag kanske har använt facebook fel men jag har ju inte begripit bättre. Jag har trott att det är form av dagbok där man uppdaterar det i livet man tycker är kul att förmedla. Kanske är det så men då i klart kortare inlägg och INTE SÅ OFTA.
 
Ja, ja, ni förstår att det ligger lite ironi i min text. För det  första så har jag en blogg men den används på ett annat sätt än facbook. Här skriver jag ner tankar och funderingar och mycket speciella händelser och skeenden i mitt liv. Något gott recept som jag hittat kan också hamna här. Något som jag retat upp mig på och där känslorna måste få komma ut på något sätt - dessa hamnar här. Detta är ingen dagbok.
 
Det var det jag tyckte var så kul med facebook. Jag älskar också att få möjligheten att kunna följa de som betyder något för mig trots att vi inte har daglig kontakt på annat sätt. Jag följer min syskonbarn i USA som uppdaterar en hel del med foton vilket gör att jag även kan se utveckligen på deras barn och hur dom har det. Och samma gäller ju för dom visavi mig och min familj. Jag följer officiella sajter både vad gäller mat, trädgård och så Jonas Gardell så klart. Bland annat!
 
Facebook är ett media som jag gillar väldigt mycket och kommer att fortsätta skriva i. Precis som tidigare. Däremot kommer jag att vara restrektiv med foton. De som nu finns inne kan jag inte göra något åt men i framtiden kommer jag att tänka mig för väldigt noga. Inte för att mina fototn är något speciellt i och för sig. Det finns de som jobbar med detta proffesionellt, där finns naturligtvis en mycket större rädsla att facebook skall kunna sälja dessa vidare utan fotografens medgivande. Men ändå....jag kommer att vara mycket försiktig alltså.
 
Ni alla som tycker att jag är inne för ofta och för mycket....hur lätt som helst att åtgärda...plocka bort mig så slipper ni läsa. Eller så bläddra bara vidare. Man BEHÖVER inte läsa allt som skrivs på facebook.
 
Så har jag sagt det!
 

Kommentarer
Postat av: Satu

Tycker inte du skriver för mkt det är bu det fb är till för.. Gillar man inte det så får man hålla sig borta ;))

Många kramar och god fortsättning :)

2012-12-27 @ 10:42:52
URL: http://www.satuknape.com
Postat av: Satu

Tycker inte du skriver för mkt det är bu det fb är till för.. Gillar man inte det så får man hålla sig borta ;))

Många kramar och god fortsättning :)

2012-12-27 @ 10:42:54
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0