Advenstbaket klart

Ja, igår bakade och bakade och bakade jag. Allt efter att jag adventspyntat (fast det går ju å andra sidan fort...om man inte behövde putsa fönster först, fast det har jag bara gjort på insdian. utsidan tar jag när stormen bedarrat).

Vad det blev jo först gjordes Tastelines lussebullar med kesella och saffran. Sedan blev det mjuk pepparkaka där jag bytte ut 1 dl av strösockret mot 2 dl lingonsylt.

Sedan bakade jag en apelsinkaka och så bakades två sorter småkakor. Det blev syskonen Källssons julkakor och kanelhjärtan fast jag gjorde kakor som jag skar ut efter att jag gjort en rulle av degen. Orkade inte stå och kavla och trycka ut hjärtan. Smakar precis lika gott ändå. 

Nu är det klart och jag känner mig jättenöjd. Allt blev faktiskt lyckat och det blev t.o.m. en del som hamnade i frysen. Mjuka pepparkakan blev det 2 kakor av, alltså en i frysen och lussebullarna blev det också så många av att några kan hamna i frysen. Allt för att ta fram i jul.

Allt som allt tog det ca 3 timmar. Och det luktade så gott i hela huset. Jag älskar den lukten även om jag inte är en kakmoster. Så dessa gånger är heliga!!!

Nu har julen gjort sitt inträde!!!! HURRA!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0