Våra älskade husdjur är ibland en dyr kostnad!


Detta är inte Sixten men samma sort och ganska likt. Hade inga bilder på denna datorn på honom!

Vår älskade Sixten har fått ett sår på sin svans. Det ville inte läka så vi beslöt att det var dags att ta med honom till veterinär. Valde att åka till Smådjursakuten i Ytterby istället för vår ordinarie veterinär, Marianne Krönlein på Göteborgs Djurklinik. Vilket var en bit längre bort. Här gjorde jag det stora misstaget. Visserligen fick han den hjälp han borde och såret är snart läkt men, men till vilken kostnad. Nu skall ni få se:

Åtgärd Ex moms Ink moms
Poliklinikavgift (jag öppnade nämligen ytterdörren och gick in, det var förklaringen till denna kostnad) 376,00 kr 470,00 kr
Allmänundersökning (ja det tror fasen att dom måste titta på skadan...eller????) 96,00 kr 120,00 kr
Hud (Nu har dom konstaterat av allmänundersökningen att det är en hudskada och då hamnar den under nästa kolumn och kostnad...fattar ni, för det gör inte jag) 160,00 kr 200,00 kr
Sedering (enlig Wiklopedia är detta detsamma som smärtlindring - lite underligt med tanke på nästa åtgärd) 160,00 kr 200,00 kr
Anestesimedel (Nu har vi kommit till sövningsprocessen. Det är nu jag undrar - först smärtlindring och sedan sövning....är inte sövning smärtlindring nog???) 100,00 kr 125,00 kr
Injektion (Här blir jag mer tveksam, antar att det är sprutan men det är enligt kvittot tydligen bara en...så antagligen gav dom två medel i en sprita, varav det ena antagligen inte hade behövts alls!!! En spruta som kostar 200 kr!!! Vad är det för en sort????) 160,00 kr 200,00 kr
Dagvård (Ja kära nån, han var där från 10,00 - 14,00, ännu en "fast" kostnad) 240,00 kr 300,00 kr
Veterinärarvode (Ännu en "fast" kostnad) 300,00 kr 375,00 kr
1 st krage (Den vägrade han ha på sig så den åkte i slasken dagen efter - fungerade ändå med lite bandage om svansen) 21,60 kr 27,00 kr
Recept (Trodde jag bara man tog kostnad för om man ringde in och fick recept utskrivet) 56,00 kr 70,00 kr
Totalt 1 669,60 kr 2 087,00 kr



Dessutom, vilket gjorde mig fullkomligt vansinnig så hade dom gjort en direktreglering - helt ok och tacksamt om dom inte dessutom då TOG 120 kronor ytterligare av mig för att göra detta. UTAN ATT FRÅGA MIG OM DETTA VAR OK.

När jag upptäckte det - då brast sinnet på mig!!!

Jag blev så skogtokigt arg att det sprutade ur öronen (säkerhetsventilen för att jag inte skall explodera). Efter samtal (den stackars killen jag talade med först stammade fram något och bad mig vänta så att ansvarig för kliniken fick komma till telefonen, som i sin tur bad att få återkomma lite senare - för hon stod just nu mitt upp i en operation!!!! -Ja för Guds skull - låt inte patienten dö för 120 kr, sa jag) betalar dom tillbaka dessa 120 kr!!!! När hon senare ringde tillbaka insåg hon klart och tydligt att göra mig nöjd i och med detta inte var en möjlighet. JAG ÄR INTE NÖJD. Fullkomligt vansinniga pengar. Kommer att gå vidare med detta och kolla upp. Återkommer om resultatet. Är det galet kommer jag att ta det till ARN!!!


Kommentarer
Postat av: Satu

Ja kostnaden är heltossiga, kanske hade det kännts ättare att betala summan om dom inte specifiera allt ;)

Skönt att höra att han blir bra iaf!



kommer inte ihåg vad jag betalade för felicias svans, hon hade ett bett som dom fick sätta drenage och grejjer på men jg tror inte det kostade sådär mkt.



http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/kalla_fakta

2011-03-23 @ 21:22:44
URL: http://www.satuknape.com
Postat av: Anki - mamma till Jamie

stackars lilla sixten!

sv: Jamie tittar till mestadels på barnkanalen och ibland tecknad film :)



2011-03-24 @ 09:34:43
URL: http://ankihansson.blogg.se/
Postat av: Livia

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2011-07-12 @ 21:16:06
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0