29,8 grader i skuggan.........

....vi försmäktar.

Det är ju så att vi är inte riktigt vana ännu vid denna värme. orkar nästan inte röra på mig utan att få andnöd. Svetten rinner av mig och duschen är en ofta besökt inrättning. Vi skall snart ta oss in till stan....där är det väl ännu varmare.... och snart kommer åskan!

Ja hösa pösa eller hurpa snurpa... eller för mycket och förlitet skämmer allt...... fast de andra dagarna här under ledigheten har varit HELT FANTASTISKA. Jag har bott utomhus mer eller mindre. Bränt upp ryggen (som vanligt denna tiden, går ju hela tiden nerböjd över grönskaslanden och rabatter och buskar) men inte värre än att det bara småsvider om jag kliar mig på ryggen. Har sovit som en stock i natt så värre än så är det alltså inte.


Ja, nu skall det bli regn och rusk hela resten av veckan. Det är ok, vi jobbar ju ändå så låt det regna och låt markerna få den vätska dom behöver just nu. Får se hur kraftig åskvädret skulle bli men dom varnar ju för ett VÄLDIGT kraftig åskväder. Stackars alla som inte gilalr åska. Men det är strax över och då känns luften ren och klar igen. Måste komma ihåg att stänga av och dra ur alla sladdar till alla datorer mm. Räcker med att en dator gick åt pipan (vilket knepigt uttryck föresten...)



Kommentarer
Postat av: Satu

Åska ogillas skarpt.. igår brann 2 lador upp här hemma vid som resultat.. :O



Det är härligt nu när värmen äntligen kommit! Hur mycket har det badats?



Ha det bäst

krams

2011-06-08 @ 19:51:33
URL: http://www.satuknape.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0