Nu kommer vi till bärens tur!

Idag har det varit bär- och skördedag. Har alltså redan plockat av en hel del sockerärtor, sedan plockade jag hallon (ser inte mycket ut men bunken är en 5-litersbunke). Blev nästan 1 liter. Finns massor kvar men det går inte att plocka utan långärmat och långbent. Dessa förbannade och klart irriterande blinningar. Dom kommer i flock!!! AJ. Så därför skall vi plocka lite senare ivkäll med långärmat och långbent!!!!

 

 

Sedan var det körsbärens tur (våra älskade morellbär). Har kommit på att jag skall plocka ca 4 liter och göra saft på samma sätt som jag gjort med flädern. Kommer nog att bli jättegott. Lite syrligare och klart friskare. meddelar resultatet när jag fått fram det

Vårt morellbärsträd

Här är dagens skörd, urkärnade och klara för frysen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0