Mitt liv i text och bild

Har börjat skriva ner min historia. Det jag kommer ihåg och det jag kan få fram genom gamla anteckningar m.m. Detta först och främst för min egen skull men också för att så småningom ge barnen. Jag är så ledsen att jag inte frågade mina föräldrar mer medans de levde. Mamma levde ju i alla fall till 1982. Men då hade jag inte behovet på samma sätt gällande mina rötter och min släkthistoria. Ganska kul att gå tillbaka i tiden och märkligt nog, ju mer jag gräver i minnet, ju fler saker kommer fram. Ja vi får väl se vad som blir av detta. Man kan ju tydligen få allt sedan att tryckas som en bok. Finns något sådant på nätet. Skall försöka hitta den sidan och kolla vad det kostar. Vad jag förstår så är det inte smärtsamt dyrt. Men det blir ju ett antal sidor (med text och bilder) men det kan det vara värt. Kanske julklapp till barnen. Vem vet. Måste även gå igenom alla gamla fotalbum och lösa fotografier som ligger i en box i stan. Skall bli jättespännande!!!! Blir ju en form av släktforskning fast på ett mer lättsamt sätt.

Kommentarer
Postat av: Satu

Kan man få ett ex eventuellt?

Krams

2011-07-18 @ 10:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0