Det regnar, regnar och molnen hänger så lågt att dom kan trilla ner.......

....ja då får man hitta på saker inomhus. Det har jag INTE svårt att göra. Jag har rensat i skåp och lådor, slängt och sorterat, hittat alldels nya trälimmet som vi letat efter i en månad och undrat vart det tagit vägen, ordnat med alla stearinljus och glödlampor som levt i en anarki i olika lådor. Känner mig så nöjd, så nöjd.

Nu har jag suttit och sorterat i alla klipp som jag sparat (river ut sidor ur tidningar som jag tycker är klart intressanta och lägger på hög (!), nu har jag kommit ner en bra bit av detta med.

Håkan har fått beskrivningen på ett fågelbad gjort av betong med rabarberblad som mall, jag har hittat massa roliga tips och recept (och mer finns nog i högen innan jag nått botten).

Vilken tur att det regnar ibland.

Det här hittade jag också. kanske kan vara till nytta för någon mer än för mig!!!!



Får se vad jag hittar mer. har föresten plockat lite lavendelblommor mellan skurarna, låtit dom torka och nu blandat dom med socker. underbart socker till te, desserter, att atrö över färska bär....pröva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0