Pepparkaksmuffins med grönmögelost

Här kommer receptet till muffinsen jag skrev om i förra inlägget. Lovar att meddela resultatet!!

Bilden tagen från allommat.se. Jag skall däremot göra dom i minimuffinsformar eftersom jag inte vill ha så stora muffins utan mer små munsbitar. Passar bättre till glögg tycker jag i alla fall


Pepparkaksmuffins med grönmögelost

4 dl vetemjöl special
4 tsk bakpulver
1 ägg
1 dl neutral olja
1 dl mjölk
2 dl råsocker
1 tsk mald kanel
1 tsk mald ingefära
1 tsk malda nejlikor
150 gram grönmögelost

Sätt ugnen på 200 grader.
Blanda de torra ingredienserna i en skål.
Blanda de blöta ingredienserna i en annan skål och vispa ihop dem.
Häll över de blöta ingredienserna i skålen med de torra och rör ihop smeten.
Fördela osten i 20 små muffinsformar och slå över smeten.
Grädda muffinsen i ugnen i 20 minuter.
(Eftersom jag använder miniformar så behöver dom inte stå inne mer än halva tiden, alltså 10-12 minuter! Jag använder dessutom färdigblandning av pepparkakskryddor och tar då 3 tsk av dessa.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0